Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі згідно процедури закупівлі
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі згідно процедури закупівлі (відкриті торги, з урахуванням Особливостей) за предметом закупівлі: «Послуги з організації харчування учнів ліцею та вихованців гімназій виконавчого комітету Стеблівської селищної ради Звенигородського району Черкаської області (код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 55510000-8 – Послуги їдалень)» (оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель - UA-2025-01-31-014908-a) (оприлюднюється на виконання постанови Кабінету Міністрів України № 710 від 11.10.2016 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)
Згідно пункту 3 розділу І «Загальні положення» Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Очікувана вартість та обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: 3 515 260,00 без ПДВ (відповідно до ст. 197, п. 1.7, Податкового кодексу України звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання послуг з харчування дітей у дошкільних загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах).
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено аналізом споживання послуг, які є предметом закупівлі (річного, квартального, місячного) за календарний (бюджетний період) 2024 рік. Замовником здійснено розрахунки очікуваної вартості послуг методом порівняння ринкових цін шляхом запитів цінових пропозицій до учасників ринку відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275. При цьому розрахунок очікуваної вартості проводився згідно з аналізом запропонованих цін на послуги у пропозиціях зацікавлених учасників ринку, а також цін на послуги за попередній період (періоди). Загальна кількість необхідного для закупівлі обсягу послуг сформована виходячи із розрахунку потреби на перше півріччя 2025 року: - для розрахунку загальної вартості харчування учнів ліцею та гімназій виконавчого комітету Стеблівської селищної ради Звенигородського району Черкаської області використовується кількість 493 дитини, які планується прохарчувати 85 навчальних днів. Загальна кількість порцій становить 41 905 (Меню № 2 Харчування дітей 1-4 та 5-11 класів - 1 день – 1 порція на дитину в яку входить: обід; всього 41 905 порцій); - для розрахунку загальної вартості харчування вихованців гімназій виконавчого комітету Стеблівської селищної ради Звенигородського району Черкаської області використовується кількість 35 дітей, які планується прохарчувати 85 навчальних днів. Загальна кількість порцій становить 2 975 (Меню № 1 Харчування дітей дошкільної групи гімназій - 1 день – 1 порція на дитину в яку входить: сніданок, обід, підвечірок; всього 2 975 порцій).
До ціни послуг включена вартість закупівлі продуктів харчування, їх транспортування (логістичні витрати), приготування, витрати на прибирання та миття посуду, та всі визначені законодавством податки та збори, що сплачуються або мають бути сплачені, в тому числі на страхування, оплату праці та інше. Крім того було застосовано метод порівняння ринкових цін, на підставі відкритих даних ринку про ціни на послуги з відповідними параметрами з використанням Інтернет - ресурсу, в тому числі електронну систему закупівель, з урахуванням розміру індексу інфляції в Україні у 2025 році (дана інформація оприлюднена на офіційному сайті Міністерства фінансів України - https://index.minfin.com.ua/ua/economy/index/inflation/).
Розмір витрат (бюджетного призначення) визначено згідно рішення Стеблівської селищної ради № 53-2/VIII від 20.12.2024 року «Про бюджет Стеблівської селищної територіальної громади на 2025 рік», зокрема Додатку № 3.
Очікувана вартість предмета закупівлі розрахована відповідно до рішення виконавчого комітету Стеблівської селищної ради № 228 від 18.12.2024 року «Про організацію харчування учнів та вихованців у закладах освіти Стеблівської селищної ради на 2025 рік».
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: під час підготовки технічної специфікації до предмета закупівлі замовником враховано діючі законодавчі та нормативні правові акти щодо норм та порядку організації харчування учнів у закладах освіти, зокрема: Конституція України, Закони України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» зі змінами та доповненнями, Закони України «Про систему громадського здоров’я», «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», постанову Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 № 116 «Про затвердження Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість» із змінами, постанова Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» із змінами, наказ Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 15.08.2006 № 620/563 «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах», наказ Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 №298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах», наказ Міністерства охорони здоров’я України від 25.09.2020 № 2205 «Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти» та інші. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» організація харчування у закладах освіти та закладах оздоровлення та відпочинку здійснюється з дотриманням норм харчування, вимог санітарного законодавства та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. Приготування готових страв здійснюється з дотриманням процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР). Організація харчування передбачає вжиття ряду заходів, наступних, зокрема: визначення режиму (кратності), способу, форми та графіка харчування відповідно до особливостей контингенту здобувачів освіти/дітей в закладі освіти, їх матеріально-технічного забезпечення, наявності відповідних приміщень; складення примірного чотиритижневого сезонного меню та щоденного меню-розкладу; прийом та бракераж харчових продуктів та/або готових страв та заповнення відповідних бракеражних журналів (бракеражного журналу харчових продуктів, що надійшли від постачальника харчових продуктів; бракеражного журналу готових страв, виготовлених оператором ринку харчових продуктів, який надає послуги з харчування безпосередньо в їдальні (харчоблоці) такого закладу (аутсорсинг); ведення обліку здобувачів освіти/дітей, що забезпечуються безоплатним гарячим харчуванням за рахунок бюджетних коштів та гарячим харчуванням за власні або інші залучені кошти, у тому числі здобувачів освіти/дітей з особливими дієтичними потребами; приготування та реалізацію готових страв, обіг харчових продуктів; здійснення внутрішнього контролю за якістю харчових продуктів та/або готових страв, організацією харчування, дотриманням вимог санітарного законодавства та законодавства про безпечність та якість харчових продуктів; ведення документації з організації харчування; та інших заходів. Таким чином, при визначенні технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі (найменування та обсяги послуг тощо), що передбачені до закупівлі замовником, для складення технічної специфікації та на виконання поставлених завдань щодо для забезпечення учнів і вихованців повноцінним, якісним та збалансованим харчуванням, використано дані щодо кількості здобувачів освіти на майбутній навчальний рік, їх вікові категорії, а також враховано вимоги нормативних правових актів щодо норм та порядку організації харчування учнів у закладах освіти.
Технічна специфікація щодо предмету закупівлі:
«Послуги з організації харчування учнів ліцею та вихованців гімназій виконавчого комітету Стеблівської селищної ради Звенигородського району Черкаської області (код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 55510000-8 – Послуги їдалень)»
1. Строк надання послуг: лютий-травень 2025 року.
2. Для розрахунку загальної вартості харчування учнів ліцею та гімназій виконавчого комітету Стеблівської селищної ради Звенигородського району Черкаської області використовується кількість 493 дитини, які планується прохарчувати 85 навчальних днів. Загальна кількість порцій становить 41 905.
3. Для розрахунку загальної вартості харчування вихованців гімназій виконавчого комітету Стеблівської селищної ради Звенигородського району Черкаської області використовується кількість 35 дітей, які планується прохарчувати 85 навчальних днів. Загальна кількість порцій становить 2 975.
4. Вартість тендерної пропозиції учасником розраховується за формулою = кількість дітей помножили на загальну кількість робочих днів (днів навчання) та на ціну порції на день/одну дитину, запропоновану учасником процедури закупівлі.
5. При формуванні ціни учасники повинні врахувати сезонні коливання цін на продукти харчування, що використовуються для надання послуг.
«ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ»
Ми, ______________________________________________________________________
(повне найменування Учасника)
уважно вивчивши тендерну документацію щодо умов проведення тендеру, цим подаємо свою тендерну пропозицію на участь у відкритих торгах згідно предмету закупівлі: «Послуги з організації харчування учнів ліцею та вихованців гімназій виконавчого комітету Стеблівської селищної ради Звенигородського району Черкаської області (код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 55510000-8 – Послуги їдалень)»
Найменування |
Одиниці виміру |
Кількість |
Ціна за одиницю, грн., без ПДВ* |
Загальна вартість, грн., без ПДВ* |
Харчування дітей дошкільної групи гімназій |
1 день – 1 порція на дитину в яку входить: сніданок, обід, підвечірок |
Всього 2 975 порцій |
|
|
Меню № 2 Харчування дітей 1-4 та 5-11 класів |
1 день – 1 порція на дитину в яку входить: обід |
Всього 41 905 порцій |
|
|
Загальна вартість пропозиції, грн.
(цифрами): _______________________________________________________________
(словами): ________________________________________________________________
* Загальна ціна має враховувати всі затрати учасника на закупку продуктів, транспорт, приготування, на прибирання та миття посуду, а також з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, в тому числі на страхування та інше. Відповідно до ст. 197, п. 1.7, Податкового кодексу України звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання послуг з харчування дітей у дошкільних загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах.
№ |
Найменування |
Кількість порцій |
1 |
Меню № 1 Примірне чотиритижневе сезонне (зима, весна) меню вихованців дошкільної групи на 2025 рік, яке розробляється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» та погоджується з територіальним органом Держпродспоживслужби |
2 975 |
2 |
Меню № 2 Примірне чотиритижневе сезонне (зима, весна) меню учнів ліцею та гімназій на 2025 рік, яке розробляється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» та погоджується з територіальним органом Держпродспоживслужби |
41 905 |
3 |
Всього |
44 880 |
У разі потреби дієтичного харчування Виконавець зобов’язується забезпечити дієтичне харчування у межах затверджених асигнувань.
ПРИМІТКА:
Гаряче харчування дітей повинно бути збалансованим та раціональним.
Приготування страв повинно здійснюватись на очищеній воді.
За відсутності будь-якого продукту, для збереження харчової та біологічної цінності, належить провести заміну, керуючись переліком блюд, включених в збірник рецептур блюд для харчування учнів та вихованців.
Дозволяється заміна гарнірів з круп, напоїв, борошняних виробів рівноцінними продуктами за біологічною цінністю та вартістю блюд.
При наданні послуг учасник повинен використовувати наступні документи та враховувати законодавчі акти:
1. Конституція України.
2. Закони України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» зі змінами та доповненнями.
3. Закони України «Про систему громадського здоров’я», «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин».
4. Постанова Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 № 116 «Про затвердження Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість» із змінами.
5. Постанова Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» із змінами.
6. Постанова Кабінету Міністрів України від 27.01.2021 № 86 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 р. № 305».
7. Наказ Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 15.08.2006 № 620/563 «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах».
8. Наказ Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 №298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах».
9. Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 25.09.2020 № 2205 «Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти».
Порядок надання послуг з організації харчування для закладів освіти:
1. Загальне керівництво організацією харчування забезпечує Замовник.
2. Між Замовником та Виконавцем (організацією або суб’єктом підприємницької діяльності) укладається Договір про закупівлю послуг з організації харчування у закладах освіти.
3. Відповідальними за організацію харчування дітей у закладах освіти, за матеріально-технічний стан харчоблоку, додержання вимог санітарного законодавства є Виконавець (організація або суб’єкт підприємницької діяльності), що забезпечує організацію харчування дітей та Замовник-керівник закладу освіти.
4. Виконавець (організація або суб’єкт підприємницької діяльності), має розробити та погодити з територіальним органом Держпродспоживслужби примірні чотиритижневі сезонні (зима, весна) меню із зазначенням складу продуктів, вмісту ккал.
5. Меню-розклад складається на основі примірного чотиритижневого сезонного меню з урахуванням технологічної документації на страви та вироби. Заміна страв та продуктів харчування у меню-розкладі допускається у разі виникнення об’єктивних причин (проблема з постачанням або якістю чи безпечністю окремого харчового продукту) та здійснюється в межах примірного чотиритижневого сезонного меню (зокрема, меню четверга може бути запропоновано в понеділок, відповідно меню понеділка - в четвер).
6. Медичний працівник закладу освіти, чи відповідальний за харчування в закладі освіти, кожного дня надає Виконавцю (організації або суб’єкту підприємницької діяльності), повну інформацію по кількісному складу дітей, що харчуються з урахуванням вікової категорії та столу для дієтичного харчування. Кількість дітей на харчування узгоджується замовником кожного дня, при цьому на перший сніданок кількість дітей доводиться виконавцю до 16 години попереднього до надання послуг дня, а кількість здобувачів освіти на другий сніданок, обід та вечерю узгоджується замовником до 9:30 (ранком) кожного дня.
8. Процес організації харчування дітей у закладах освіти складається з: відпрацювання режиму і графіка харчування дітей, постачання продуктів харчування і продовольчої сировини гарантованої якості; складання меню, виготовлення страв; ведення обліку дітей пільгових категорій, здійснення контролю за харчуванням, інформування батьків про порядок та стан організації харчування дітей у закладі.
9. Виконавець (організація або суб’єкт підприємницької діяльності), що забезпечує харчування дітей, разом з керівником закладу освіти складають графік харчування дітей відповідно до вимог санітарного законодавства. Обсяг та частота завозу продуктів харчування та продовольчої сировини регулюються залежно від строку їх реалізації та кількості дітей, які відвідують навчальний заклад, і повинні бути не рідше 2-3 разів на тиждень. Маршрути, графіки та обсяг завозу продуктів харчування і продовольчої сировини у навчальні заклади відпрацьовуються організацією (суб’єктом підприємницької діяльності) та погоджуються із Замовником (в особі керівника закладу освіти).
10. Продукти харчування та продовольча сировина повинні надходити до навчальних закладів разом із супровідними документами, які свідчать про їх походження та якість (накладні, сертифікати відповідності на продукти харчування, та/або посвідчення про якість, та/або декларації виробника або інше документальне підтвердження походження продуктів харчування). Документи повинні засвідчувати безпечність і якість продуктів, маркування з зазначенням – ґатунку, категорії, дати виготовлення на підприємстві, строк реалізації, умови зберігання (для продуктів, що швидко псуються, строк реалізації і час виготовлення позначаються у годинах). Супровідні документи повинні бути читабельними.
11. Бракераж продуктів харчування та продовольчої сировини (сирої продукції), які надходять до закладів освіти, здійснюється Виконавцем (організацією або суб’єктом підприємницької діяльності) з можливим залученням медичного працівника закладу освіти. Під час прийому оцінка якості продуктів харчування і продовольчої сировини проводиться за зовнішнім виглядом, запахом, смаком, кольором, консистенцією, про що здійснюється запис у журналі бракеражу сирої продукції, на підставі супровідних документів, що підтверджують їх походження, безпечність і якість. Терміни реалізації визначаються підприємством-виробником або підприємством-постачальником (дрібнооптова база, торгівельна організація тощо).
12. Контроль за якістю харчування дітей у навчальному закладі покладається на медичного працівника. Медичний працівник веде відповідну документацію щодо стану якості харчування, контролює вихід, безпеку і якість страв (бракераж готової продукції), може контролювати дотримання технології приготування, може контролювати санітарний стан харчоблоку, дотримання правил особистої гігієни персоналу харчоблоку, своєчасність проходження медоглядів (особисті медичні книжки працівників харчоблоку) згідно з вимогами чинного законодавства.
13. Бракераж готової продукції проводить медичний працівник закладу освіти. Під час бракеражу готової продукції проводиться оцінка готової страви за зовнішнім виглядом, запахом, смаком, кольором, консистенцією, про що здійснюється запис у журналі бракеражу готової продукції.
14. Виконавець (організація або суб’єкт підприємницької діяльності), є відповідальним та повинен:
- Здійснювати приготування готових страв з дотриманням процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР), п. 13 Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»;
- Забезпечити придбання, вести облік продуктів, якість яких підтверджується відповідними сертифікатами якості;
- Забезпечувати безперешкодний доступ на харчоблок працівникам, здійснюючим контроль і нагляд для проведення перевірки відповідності виробництва, збереження, транспортування, реалізації і використання харчових продуктів;
- Розробити та затвердити технологічні карти страв відповідно до затвердженого меню;
- Щодня залишати добові проби кожної страви раціону відповідно до умов Інструкції з організації харчування дітей у навчальних закладах, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 № 298/227 (із змінами та доповненнями);
- Робити кип'ятіння води для забезпечення питного режиму дітей;
- Забезпечити наявність контрольної порції готових страв на столі видачі згідно меню;
- Забезпечити за свій рахунок дератизацію, дезінфекцію харчоблоку, видалення твердих побутових відходів; додержуватися правил особистої гігієни, контролювати санітарний стан приміщень харчоблоку;
- Укомплектувати харчоблок кваліфікованими кадрами в достатній кількості для приготування їжі, миття посуду та прибирання харчоблоку, видачі готових страв.
- Самостійно, за свій рахунок, забезпечувати поточний ремонт і схоронність приміщень і обладнання, самостійно забезпечити санітарним спецодягом, миючими і дезінфікуючими засобами, у разі необхідності посудом та кухонним інвентарем. Забезпечити належний санітарний стан виробничих приміщень, здійснює централізоване прання санітарного одягу;
- Дотримуватись економії, затверджених лімітів споживання енергоносіїв.
15. Порядок надання послуг з організації харчування для закладів освіти може бути доповнений за погодженням із Замовником (в особі керівника закладу освіти) та Виконавцем (організацією або суб’єктом підприємницької діяльності), що забезпечує харчування дітей.
16. У випадках, не передбачених даним Порядком, сторони керуються нормами чинного законодавства.
17. Виконавець (організація або суб’єкт підприємницької діяльності) гарантує застосування необхідних заходів із захисту довкілля під час надання послуг.