В якому органі та яким чином ФО щодо якої внесено до ЄДР запис про припинення підприємницької діяльності ФОП, може отримати довідку про доходи за період здійснення підприємницької діяльності до/з 1998 року (в тому числі, якщо термін зберігання обліко

Дата: 29.06.2023 14:03
Кількість переглядів: 85

 

Фото без опису

В якому органі та яким чином ФО щодо якої внесено до ЄДР запис про припинення підприємницької діяльності ФОП, може отримати довідку про доходи за період здійснення підприємницької діяльності до/з 1998 року (в тому числі, якщо термін зберігання облікових справ в контролюючих органах 5 років минув)?

 

Згідно з ст. 1 Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 393) громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, зокрема із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних та особистих прав і законних інтересів.

Пунктом 177.5 ст. 177 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) встановлено, що фізичні особи – підприємці подають до контролюючого органу податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені ПКУ для річного звітного податкового періоду, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб.

Фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку відповідно до п. 296.4 ст. 296 ПКУ подають податкові декларації до контролюючого органу за місцем податкової адреси.

Слід зазначити, що підставою для надання фізичній особі – підприємцю довідки про доходи від здійснення нею підприємницької діяльності є подання до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси податкової декларації про майновий стан і доходи платниками на загальній системі оподаткування та декларації платника єдиного податку підприємцями на спрощеній системі оподаткування.

Відповідно до ст. 291 (графа 1) у Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженому наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 № 578/5 (далі – Перелік), облікові справи платників податків і зборів (обов’язкових платежів) зберігаються протягом 5 років після припинення діяльності таких суб’єктів господарювання.

Згідно з абзацом другим п. 2.4 розд. ІІ Переліку, зокрема державні і комунальні організації – джерела формування Національного архівного фонду – передають документи Національного архівного фонду на постійне зберігання до державних архівів або архівних відділів міських рад в обов’язковому порядку.

Враховуючи викладене, фізична особа щодо якої внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) запис про припинення підприємницької діяльності як фізичної особи – підприємця (в тому числі, якщо термін зберігання облікових справ в контролюючих органах 5 років минув) може отримати за письмовим зверненням в органі ДПС за місцем своєї податкової адреси довідку про доходи на підставі поданої(-их) податкової(-их) декларації(-ій), якщо документи ще зберігаються в органі ДПС.

У разі відсутності такої інформації в органі ДПС, фізичній особі необхідно звернутися до державного архіву області (міста).

Крім того, відповідно до п. 4 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 року № 637 із змінами та доповненнями, періоди провадження підприємницької діяльності із застосуванням спрощеної системи оподаткування, в тому числі із застосуванням фіксованого податку, з 01 січня 1998 року по 31 грудня 2003 року зараховуються до трудового стажу фізичних осіб – підприємців на підставі довідки про реєстрацію особи як суб’єкта підприємницької діяльності, а з 01 січня 2004 року по 31 грудня 2017 року за бажанням особи – за умови сплати страхових внесків (єдиного внеску) незалежно від суми сплачених коштів. При цьому за отриманням зазначеної довідки фізична особа може звернутись до Міністерства юстиції України, який є розпорядником ЄДР.

 

За інформацією загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18002, м. Черкаси, вул. Хрещатик,235                                           e-mail: ck.zmi@tax.gov.ua

тел.(0472) 33-91-34                                                                           https://ck.tax.gov.ua/


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь