АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ проекту рішення Стеблівської селищної ради «Про затвердження ставок земельного податку на 2020 рік»

Дата: 30.05.2019 09:20
Кількість переглядів: 712

АНАЛІЗ  РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проекту рішення Стеблівської селищної ради

«Про затвердження ставок земельного

податку на 2020 рік»

 

І. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом регулювання

        

Згідно зі статтею 10 та пунктом 12.3 статті 12 Податкового кодексу України законодавчо закріплено право органів місцевого самоврядування встановлювати місцеві податки та збори в межах своїх повноважень.

Податковим кодексом України визначено, що органи місцевого самоврядування приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та офіційно оприлюднюють до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується їх застосування.

Місцеві податки та збори зараховуються в повному обсязі до місцевого бюджету  та, відповідно до діючого законодавства, є джерелом формування загального фонду місцевого бюджету, забезпечують збалансованість дохідної частини бюджету та задоволення нагальних потреб громади. Кошти від їх надходження спрямовуються на забезпечення діяльності функціонування бюджетних установ, благоустрій територій територіальної громади, виконання програм соціально-економічного розвитку Стеблівської об’єднаної  територіальної громади.

         Виходячи з вищевикладеного, з метою безумовного виконання Податкового кодексу України, недопущення суперечливих ситуацій, забезпечення дохідної частини місцевого бюджету, виконання програм соціально-економічного розвитку територіальної громади, Стеблівська селищна  рада має прийняти рішення «Про затвердження ставок земельного податку на 2020 рік».

         У разі неприйняття рішення про встановлення ставок земельного податку на 2020 рік, відповідно до пункту 12.3.5 статті 12  ПКУ, плата за землю буде справлятися  із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю,  що спричинить втрати дохідної частини бюджету. Як наслідок будуть не профінансовані соціальні програми громади, а саме:

- утримання закладів дошкільної освіти, шкіл,  ФАПів, амбулаторій  (енергоносії, харчування, , комунальні послуги, тощо)  ( 2 286,7 тис. грн.);

-  поточний ремонт вулиць за рахунок місцевого бюджету ( 2 500, 0 тис. грн.)

- та інші заходи.

 

 

Аналіз втрат до місцевого бюджету

 

 

 

 

з/п

Назва показника

У разі прийняття рішення про затвердження ставок земельного податку на 2020 рік

У разі не прийняття рішення  про затвердження ставок земельного податку на 2020 рік

Відхилення,

 грн.

Ставка %

Очікуваний обсяг надходжень, грн.

Ставка%

 

Очікуваний обсяг надходжень, грн.

1.

Плата за землю

(ставка земельного податку)

від 0,1% до 3%

228 000,00

від 0,1% до 3 %

228 000,00

0

 

Таким чином, у разі прийняття рішення «Про затвердження ставок земельного податку на 2020 рік» очікується, що  в бюджет Стеблівської об’єднаної  громади надійдуть кошти в сумі 228 000,00 грн.

Разом з тим, при прийнятті рішення необхідно забезпечити баланс інтересів суб’єктів господарювання, громадян та органу місцевого самоврядування.

З метою уникнення надмірного податкового навантаження визначено оптимальний рівень оподаткування, який би  забезпечував стабільні та достатні надходження в бюджет громади, а з іншого боку, не ліквідував би стимулів до ведення підприємницької діяльності.

Таким чином, Стеблівська селищна рада, враховуючи пропозиції підприємців, не підвищувала ставки податку.  Розміри ставок земельного податку залишаються на рівні минулорічних.

Важливість проблеми при затвердженні податку за землю полягає в необхідності наповнення місцевого бюджету та спрямування отриманих коштів від сплати податків на вирішення соціально-економічних проблем громади, благоустрій населених пунктів,  покращення інфраструктури.

         Враховуючи, вищевикладене, Стеблівською ОТГ розроблено проект рішення «Про затвердження ставок земельного податку на 2020 рік» та публікується в засобах масової інформації .

 

Основні групи, на які проблема справляє вплив:

Групи

Так

Ні

Громадяни

так

-

Держава

так

-

Суб’єкти господарювання

так

-

у тому числі суб’єкти малого підприємництва*

так

-

 

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою ринкових механізмів:

 Застосування ринкових механізмів для вирішення вказаної проблеми не є можливим, оскільки здійснення вищезазначених заходів є засобом державного регулювання та відповідно до Податкового кодексу України є компетенцією Стеблівської селищної ради.

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою діючих регуляторних актів:

         Зазначена проблема не може бути вирішена за допомогою діючих регуляторних актів, оскільки ставки податків, затверджені рішенням Стеблівської селищної ради «Про затвердження ставок земельного податку та 2019 рік» від 27.06.2018 року № 21- 3/VII, застосовуються лише на 2019 рік.

 

II. Цілі державного регулювання

Цілі державного регулювання, безпосередньо пов'язані з розв'язанням

Далі за посиланням:

https://drive.google.com/file/d/1PvgDNSth7DNaWu5kFIfx6kXi1ZPFFkeb/view


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь