Концепція кампанії Міністерства юстиції України "Правопросвітницька кампанія «Я МАЮ ПРАВО ГОЛОСУ!»
Виклики виборчого процесу:
Виборці є мало обізнаними щодо своїх виборчих прав
- 47% молодих людей не знають, як проголосувати на найближчих виборах Президента України, якщо на день голосування перебуватимуть поза місцем реєстрації
- При цьому 52 % не проживають за місцем реєстрації
- 60% ВПО не знають, як голосувати в їхньому нинішньому місці проживання
- складна процедура зміна місця голосування – на попередніх виборах звернулося понад 171 тис. громадян.
Порушення під час виборчого процесу:
• спроби видачі бюлетенів виборцям без пред’явлення паспорта - такі випадки були зафіксовані на 7,4% ДВК
• присутність на ДВК посадовців органів місцевого самоврядування, правоохоронців та інших сторонніх осіб
• видача бюлетенів виборцям без їхнього підпису
• на 4 % виборчих дільниць зафіксовано випадки порушення таємниці голосування. Натомість на 4 % дільниць були присутні особи, які не мають права перебувати у приміщенні для голосування. На 3 % дільниць мали місце спроби винести бюлетені за межі приміщення для голосування.
РІШЕННЯ:
Правопросвітницька кампанія «Я МАЮ ПРАВО ГОЛОСУ!»
Мета: підвищення рівня обізнаності виборців щодо виборчих прав, механізмів їх реалізації та захисту; виборчих процедур
Старт кампанії: березень 2018 року
Завдання
1) Інформування щодо:
- виборчих прав та виборчих процедур до, під час та після голосування на виборах
- особливостей участі у виборах
- виборців, які перебувають за кордоном;
- виборців, які перебувають не за місцем виборчої адреси;
- внутрішньо переміщених осіб;
- можливостей проголосувати вдома для виборців, які не мають змоги відвідати виборчу дільницю
2) Активізація правосвідомості громадян, у тому числі тих, хто голосує вперше, щодо усвідомленої реалізації свого виборчого права.
3) Мобілізація максимальної кількості українців для участі у виборах (у тч. молоді, ВПО, нацменшин, виборців, які проживають за кордоном).
Ключові партнери:
- ЦВК
- IFES, Міжнародний фонд «Відродження», USAID, ОБСЄ
- громадські об’єднання (Громадський холдинг «Група впливу», ОПОРА, Комітет виборців України, інші зацікавлені ГО )
Очікувані результати: виборці обізнані щодо виборчих процедур, гарантованих механізмів реалізації та захисту виборчих прав, і реалізували своє право на вибір.
Цільова аудиторія:
- Виборці
(особи старше 18 років, які мають право голосу)
- Спостерігачі
- Окремі категорії виборців:
- Молодь
- Виборці, які голосують вперше
- Особи, які проживають не за виборчою адресою
- Виборці без реєстрації (бл. 900 тис.)
- Особи, які проживають за кордоном
- ВПО
- Особи, що відбувають покарання
- Національні меншини
- Особи, які не можуть відвідати виборчу дільницю
Ключові повідомлення:
- Маю право голосу
- Твій голос – твій вибір
Хештеги #МаюПравоГолосу #ТвійГолос_ТвійВибір #ЗнаюГолосую
|
Напрями кампанії:
|
Напрям кампанії |
Про що розповідаємо |
Інформаційні матеріали |
Канали поширення |
Відповідальні |
ПІДГОТУЙСЯ (Алгоритм дій виборця ДО голосування) |
інформації в Реєстрі виборців
|
Друковані матеріали:
Відеоматеріали:
|
Друковані матеріали:
Відеоматеріали (трансляція як соціальна реклама):
Зовнішня реклама (як соціальна):
|
Розробка матеріалів: МЮ + ГО за погодженням з ЦВК
Виготовлення (друк) матеріалів:
Поширення:
|