Конференція освітян 2020!!

Дата: 28.08.2020 14:51
Кількість переглядів: 4980

Фото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без опису

Шановні освітяни Стеблівської об’єднаної територіальної громади!

Традиційно на передодні нового навчального року, для педагогічної спільноти освітніх закладів громади, проводимо серпневу конференцію. Цьогоріч, у зв’язку з протиепідемічними заходами, 28 серпня конференцію проведено у незвичному форматі - з обмеженою кількістю учасників та в стислому режимі. 

Дозвольте привітати всю освітянську родину з початком нового 2020/2021 навчального року. 

Покладаюся на вашу мудрість, професіоналізм і терпіння. Вірю, що разом ми зможемо реалізувати непрості завдання, що стоять перед сучасною українською освітою. «Безпека понад усе!» - це мають бути не порожні слова для всіх під час епідемії COVID-19. Зберегти життя і здоров’я усіх учасників освітнього процесу – наше першочергове завдання сьогодні!

Від усієї душі бажаю вам злагоди, добра, натхнення, задоволення від результатів своєї праці! Зичу, щоб кожен ваш день був сповнений радістю, щастям та теплом людської подяки за добрі справи.

Нехай 2020/2021 навчальний рік стане роком нових професійних досягнень, особистих звершень освітян, а життя виставляє лише гарні оцінки!

 

З повагою,

начальник відділу освіти,

культури, молоді та спорту

виконавчого комітету Стеблівської селищної ради                     Леся Корінець

 

Про підсумки розвитку освіти Стеблівської ОТГ у 2019/2020 навчальному році 

Доповідь начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Стеблівської селищної ради

Корінець Лесі Вікторівни

Шановні освітяни!

Вітаю учасників серпневої конференції 2020 року. Яка проходить у незвичному для нас форматі, але цього вимагають умови сьогодення. За кілька днів ми з Вами переступимо поріг нового 2020-2021 навчального року. Час проаналізувати підсумки року, що минув, відзначити досягнення, позитивне в роботі педагогічних колективів, а разом з тим загострити увагу на проблемах, намітити шляхи їх вирішення, визначити пріоритетні напрямки роботи щодо виконання державної програми розвитку освіти.

2019/2020 навчальний рік видався не простим і не стандартним для педагогічних працівників, учнів та батьків. На жаль, світова пандемія пов’язана із коронавірусною інфекцією, внесла корективи і в освітянську галузь. Друге півріччя навчального року змусило нас всіх зіткнутися з масою перешкод під час організації освітнього процесу та знаходити шляхи виходу із нестандартних ситуацій. Але є в цьому і позитивні сторони, адже вчителі, батьки, діти  навчилися жити в умовах карантинних обмежень, опанували форми дистанційного навчання, мали можливість значну увагу приділити самоосвіті, розвитку творчих здібностей і талантів.

Реалізацію спричинених викликами часу завдань забезпечує впровадження освітніх реформ, пріоритетом яких є формування конкуренто-спроможного випускника ХХІ століття - всебічно розвиненої, здатної до критичного мислення цілісної особистості, патріота з активною позицією, інноватора, який може змінювати навколишній світ та навчатися впродовж життя.

Протягом навчального року діяльність відділу освіти та закладів освіти була спрямована на реалізацію вимог чинного законодавства, урядових рішень, документів Міністерства освіти і науки України, рішень та розпоряджень обласної адміністрації, органів місцевого самоврядування, забезпечення функціонування і розвитку в громаді системи дошкільної, загальної середньої освіти, формування доступної та якісної освітньої системи, що відповідає вимогам суспільства, запитам особистості, потребам держави і регіону.

Робота відділу освіти та закладів освіти проводилася у відповідності з річними, квартальними та тижневими планами.

Продовжувалася реалізація таких програм: «Програма розвитку дошкільної освіти Стеблівської ОТГ на 2018/2020 роки», «Програма оздоровлення та відпочинку дітей на 2018/2020 роки»,  «Програма організації гарячого харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та вихованців дошкільного – навчального закладу «Росинка» Стеблівської селищної ради на 2017/2020 роки», «Програма національно – патріотичного виховання дітей та молоді Стеблівської об’єднаної територіальної громади на 2019/2022 роки», «Програма розвитку фізичної культури і спорту на 2019/2022 роки у Стеблівській об’єднаній територіальній громаді», «Програма «Шкільний автобус» Стеблівської об’єднаної територіальної громади на 2019/2020 роки».

У 2020 році освітяни Стеблівської об’єднаної територіальної громади, як і вся світова освітянська спільнота, змушені були вирішувати складні завдання, які постали перед ними через пандемію. Заклади освіти були тимчасово закриті, навчальний рік 2019/2020 завершився у дистанційному режимі. Вимоги до забезпечення освітнього процесу швидко та суттєво змінювалися. Вимушене застосування дистанційного режиму навчання вплинуло на життя усіх учасників освітнього процесу. Педагоги громади змушені були швидко опанувати нові для багатьох з них освітні технології навчання та активно застосовувати їх у своїй роботі, зокрема організовувати групові чи індивідуальні форми роботи з використанням онлайн-порталів, різноманітних веб-сервісів, месенджерів тощо, що дозволило забезпечити неперервність освітнього процесу.

Забезпечення доступу дітей до якісної дошкільної освіти є одним з пріоритетних завдань освітньої галузі.

Дошкільна освіта в громаді спрямована на здійснення завдань щодо задоволення потреб у догляді, оздоровленні, вихованні та навчанні дітей дошкільного віку. Освітяни громади працюють над реалізацією основних напрямів державної освітньої політики, виконанням статей Закону України "Про дошкільну освіту", забезпеченням належного рівня керівництва освітнім процесом та фінансово господарською діяльністю.

Мережа закладів дошкільної освіти складає: 1 заклад дошкільної освіти «Росинка» в якому виховується 102 дітей, що становить 100% та 3 навчально – виховні комплекси в яких виховується 53 дітей, що становить 100  %.

Всі діти 3-х та 5-річного віку охоплені дошкільною освітою. Це дає змогу підвищити рівень підготовки дітей до навчання в школі.

З метою реалізації права кожної дитини на отримання якісної дошкільної освіти вжито заходів щодо забезпечення освітнього середовища меблями на 90%, іграшками та ігровим обладнанням - 95%, постільною білизною - 90%.  У ЗДО «Росинка» медичний кабінет оснащено відповідно на 95% від потреби, харчоблок - 95%, пральня - 100%. Кухонним та столовим посудом заклади дошкільної освіти забезпечено відповідно на 100%.

Основною умовою нормального росту і розвитку дітей є забезпечення збалансованого харчування. Середня вартість харчування однієї дитини на день в середньому в ЗДО становить від 0 до 3 років - 20 грн, від 3 до 6 років – 32 грн.

У закладах дошкільної освіти громади батьківська плата становить 40%. Всього на  харчування дошкільнят використано 320 000 тис. грн.

Освітній процес у закладах дошкільної освіти забезпечують 19 педагогів: 1 завідувач, 13 вихователів, 3 музичних керівники, 1 практичний психолог, 1 керівник гуртка.

Повну вищу освіту мають 5 педагогів, базову вищу – 10, неповну вищу – 4 педагоги.

Всі заклади дошкільної освіти забезпечені спортивним обладнанням, інвентарем для проведення рухливих ігор та фізкультурних вправ, облаштовані спортивні куточки.

У ЗДО «Росинка» дошкільнята вивчають англійську мову. У минулому навчальному році в садочку відбувся  семінар під час якого проводився майстер – клас для вихователів з використання  різних нових методик роботи з дітьми.

Фактичні видатки на 1 вихованця у 2018/2019 навчальному році  20 800 грн. у 2019/2020 навчальному році склали  24 480 тис. грн.

З метою відновлення освітнього процесу в закладах освіти, організованого початку 2020/2021 навчального року та забезпечення безперервності освітнього процесу заклади освіти працюють над виконанням рекомендацій щодо організації роботи закладів в умовах карантину, розроблених Міністерством освіти і науки України спільно з Міністерством охорони здоров’я України.

Третій рік поспіль відбувається ключова реформа Міністерства освіти і науки – створення Нової української школи. Відповідно до наказу МОН України від 23.03.2018 № 283 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи» методичні об’єднання допомагали педагогам здійснити планування та дизайн, спрямований на розвиток дитини, мотивації до навчання. Учителі та адміністрації закладів освіти активно проводили роботи щодо переоснащення та переобладнання навчальних приміщень для класів НУШ на вимогу сучасності.

У 2019/2020 навчальному році у перших класах Нової Української Школи навчалося  58  школярів, у 2020/2021 навчальному році буде навчатися 55 школярів.

Учителі отримали більше свободи у виборі методик викладання та кількості годин, приділених тій чи іншій темі. Школярі мають багато групових завдань, а також практикують ранкові обговорення у колах. Тож діти зближуються і не бояться один одного – у таких умовах знання засвоюються легко і, зокрема, учні навчаються спілкуватися та мислити критично.

Для забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» закуплено та в процесі закупівлі за рахунок державної субвенції та співфінансування дидактичних матеріалів на суму 80 096 тис. грн, сучасних меблів – на суму 70 000 тис. грн., комп’ютерне обладнання на суму 92 000 тис. грн.

Для підвищення кваліфікації вчителів заплановано 55 000 тис. грн. На даний час використано 6 768 тис. грн. для оплати підвищення кваліфікації 17 педагогічним працівникам.

На території Стеблівської об’єднаної територіальної громади функціонує 4 заклади загальної середньої освіти, де навчатиметься 540 учнів.

У 2019/2020 навчальному році  65 учнів були охоплені профільним навчанням за напрямами : суспільно – гуманітарний та історичний.

Фактичні видатки на 1 учня у школі у 2018/2019 навчальному році 34 770 грн., у 2019/2020 навчальному році 33 371 грн.

Пріоритетним завданням органів місцевого самоврядування є забезпечення організованого підвезення учасників освітнього процесу в сільській місцевості до закладів освіти.

Так, у 2019/2020 навчальному році організоване підвезення до місць навчання і додому для 201 учня,  та для 33 педагогічних працівників. На шкільні автобуси використано 193 952 грн місцевого бюджету.

Важливою складовою збереження здоров’я дітей є організація харчування.

У 2019-2020 році різними видами харчування охоплено 548 учнів 1-11 класів, що становить 100% від загального контингенту школярів. 42 дітей пільгових категорій (дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування,  дітей, батьки яких є учасниками бойових дій або загинули під час виконання службових обов’язків у зоні проведення АТО, діти – інваліди, діти, батьки, яких мають інвалідність 1,2 групи) харчувалися безкоштовно. 22 дітей пільгових категорій (діти – напівсироти, діти з багатодітних сімей, діти, батьки яких є учасниками АТО(призвані на час мобілізації) харчувалися за 50 % батьківської плати. На харчування у 2019/2020 році з місцевого бюджету було виділено 570 000 тис. грн.

У 2019 - 2020 н. р. у закладах освіти працювало 95 педагогічних працівників, з них: 19 працівників у закладах дошкільної освіти та 76 працівників у закладах загальної середньої освіти.

З 76 працівників закладах загальної середньої освіти 37 ( 49 %), які мають стаж роботи понад 20 років та  13 (17 %) – до 10 років.

Атестація – один з найважливіших аспектів у діяльності як керівника освітнього закладу, так і кожного працівника. Незважаючи на карантинні обмеження, атестація педагогічних працівників у 2019-2020 навчальному році пройшла у визначені терміни згідно затверджених планів. Всі педагогічні працівники, які підлягали черговій атестації, пройшли атестацію. Апеляції на рішення атестаційних комісій І рівня до атестаційної комісії відділу освіти не надходило. Вивчення системи роботи вчителів, які атестувались, пройшло відповідно до затвердженого плану. Проведено 4 засідання атестаційної комісії ІІ рівня.

 Проатестовано 8 вчителів комісіями І рівня, 5 вчителів та 2 методисти відділу освіти  - комісією ІІ рівня. За результатами атестації присвоєно кваліфікацію «спеціаліст вищої категорії» 5 педагогічним працівникам, «спеціаліст І категорії» 4 педагогічним працівникам та підтверджено раніше присвоєні кваліфікаційні категорії 4 вчителям.  Атестація сприяла тому, що всі педагоги, які атестувалися, вчасно пройшли курси підвищення кваліфікації, брали активну участь у роботі ММО, у районному та обласному конкурсі «Учитель року – 2020». 

Методична служба відділу освіти систематично спрямовує педагогічних працівників на удосконалення роботи з обдарованими учнями та їх участь у Міжнародних, Всеукраїнських, обласних, районних та міжшкільних конкурсах  і змаганнях.  Так, у районному турі ХХ Міжнародного конкурсу мовознавців імені Петра Яцика взяли участь 18 учнів ЗЗСО Стеблівської ОТГ. Перемогу здобули 4 учні Стеблівської ЗОШ (вчителі Лохно Світлана Олексіївна, Блохіна Тамара Володимирівна, Карпова Наталія Леонідівна, Кучеренко Наталія Яківна.) та 1 учень Дацьківського НВК (вчитель Гончар Оксана Петрівна). У районному турі  Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка взяли участь 6 учнів ЗЗСО громади, проте, жодного призового місця не отримали.

          З метою виявлення та розвитку учнівської молоді, підвищення інтересу до поглибленого вивчення базових навчальних предметів у жовтні-грудні були проведені І і ІІ етапи учнівських олімпіад з навчальних предметів серед учнів Корсунщини.

З чотирьох закладів загальної середньої освіти громади ( 263 учні  6-11 класів) 36 учнів (14%) стали учасниками ІІ етапу учнівських олімпіад, це на 10 дітей більше ніж у минулому році. З них: І місце  в 1 учня (вчитель Карпова Наталія Леонідівна), ІІ місце у 7 учнів (вчителі Лагода Тетяна Сергіївна, Поліщук Лариса Миколаївна, Мелешко Галина Лазорівна, Бутенко Ірина Олександрівна, Карплюк Ярослав Сергійович, Литвиненко Юлія Миколаївна.  ІІІ місце у 6 учнів (вчителі Поліщук Лариса Миколаївна, Кучеренко Наталія Яківна, Терновий Олег Сергійович, Приходько Володимир Всеволодович, Кодола Валентина Іванівна, Мелешко Катерина Володимирівна).

З наших закладів загальної середньої освіти найбільше учасників було на олімпіадах з математики – 9 учнів, української мови – 7 учнів, історії – 6 учнів. Лише по 2 учні  на олімпіадах  з екології, хімії, трудового навчання та по 1 учаснику з інформаційних технологій, географії, біології, правознавства, російської та німецької мови).

Результати олімпіад засвідчили наявність ефективної роботи з обдарованими дітьми та відповідального ставлення при підготовці до олімпіад у Сидорівському НВК та Стеблівській ЗОШ.

Сидорівський НВК – 9 заявок – 9 учасників – 6 призових місць – 67%;

Стеблівська ЗОШ – 19 заявок – 15 учасників – 6 призових місць – 40%;

Шендерівський НВК – 8 заявок – 6 учасників – 1 призове місце – 17 %;

Дацьківський НВК – 7 заявок – 7 учасників  - 1 призове місце – 14 %.

У закладах освіти в 2019-2020 році діяло 13 бюджетних гуртків різних напрямків, в яких розвивали свої здібності 184 учні. На громадських засадах діяли 42 гуртки, які відвідували 283 учні.

В громаді приділяється увага формуванню здорового способу життя, розвитку спортивних здібностей школярів. Фізичне виховання як важливий засіб фізичного, соціального та духовного розвитку учнівської молоді є предметом постійної уваги педагогічних колективів.

Оздоровчі та спортивно - масові заходи в режимі освітніх занять, в позаурочний час, участь у міжшкільних, районних, обласних змаганнях сприяли зміцненню здоров’я учнів, їх залученню до систематичних занять фізичною культурою і спортом, вихованню потреби в здоровому способі життя.   

Так, у минулому навчальному році було проведено міжшкільні змагання на базі Стеблівської ЗОШ з футболу, шахів та шашок, настільного тенісу, волейболу та проведені «козацькі забави». Серед 4 закладів загальної середньої освіти у спортивних змаганнях 1 місце в Стеблівській ЗОШ, 2 місце Дацьківський НВК, 3 місце Шендерівський НВК, 4 місце Сидорівський НВК.

Єдина концепція методичної роботи має стати сьогодні каталізатором освітніх реформ, забезпечити оперативне і масове впровадження в практику системоутворюючих інновацій. Особливого значення набувають питання неперервного характеру навчання та професійного розвитку педагогів, їх активної адаптації до нової моделі діяльності, підвищення рівня підготовленості до вирішення професійних завдань на сучасному етапі розвитку освіти. Педагогічні працівники закладів освіти беруть активну участь у он-лайн конференціях, семінарах, майстер-класах та інших освітянських заходах.

Методична робота з педагогічними працівниками спрямовувалась на реалізацію науково-методичної проблеми: «Розвиток професійної компетентності педагогічних кадрів як фактор підвищення якості освіти та розвитку успішної особистості учня в закладах освіти об’єднаної територіальної громади».

Тематика теоретичних та практичних занять із педагогічними працівниками, засідання ММО підпорядковувались методичній проблемі, робота була чітко спланована та до карантину проводилась згідно плану.

 Вчасно, правильно і творчо складають плани роботи,  роблять фото-звіти, пишуть протоколи засідань, збирають тексти виступів, розробки уроків  і занять, виховних заходів: Кучеренко Наталія Яківна, Ілічук Людмила Василівна, Пилипенко Світлана Іванівна, Каракай Олександра Сергіївна. Підбирали найбільш актуальні теми засідань, використовували новітні технології, допомагали педагогічним працівникам у реалізації актуальних завдань розвитку, удосконалення і підвищення професійного рівня - Кучеренко  Наталія Яківна., Савченко Інна Миколаївна., Пилипенко Світлана Іванівна, Кодола Валентина Іванівна., Ілічук Людмила Василівна.                                                                                     

Протягом 2019/2020 навчального року проведено 24 методичних заходів з педагогічними працівниками громади, з них: 16 теоретичних  і 8 практичних. Переглянули 9 відкритих уроків із 14 запланованих і 3 заходи з 4 запланованих. Організовано 2 психологічних тренінга для педагогів закладів загальної середньої освіти. Здійснюється методичний супровід освітнього процесу, виховної та позашкільної роботи.

Високоефективними визнано уроки зарубіжної літератури в Стеблівській ЗОШ (вчитель Хоменко Любов Василівна)  математики в Сидорівському НВК (вчитель Поліщук Лариса Миколаївна) «Я досліджую світ» у Шендерівському НВК (вчитель Шевченко Алла Дмитрівна) фізкультури у Сидорівському НВК (вчитель Омельченко Оксана Миколаївна).

З метою виявлення, узагальнення і поширення досвіду роботи кращих педагогічних працівників, стимулювання творчої праці вчителів, підвищення їх професійної компетентності проведено районний конкурс «Учитель року – 2020» на базі Стеблівської ЗОШ. 8 вчителів закладів загальної середньої освіти Стеблівської селищної ради брали участь у трьох номінаціях «Початкова освіта», «Зарубіжна література», «Історія».

 У ІІ етапі Конкурсу взяли участь 3 вчителі Стеблівської ЗОШ (Каракай Олександра Сергіївна, Кузьменко Валентина Борисівна, Хоменко Любов Василівна),   3 вчителі Дацьківського НВК (Жерепа Тетяна Сергіївна, Пилипенко Світлана Іванівна, Чугунова Ірина Іванівна), 1 вчитель Сидорівського НВК (Мелешко Катерина Володимирівна) та 1 вчитель Шендерівського НВК (Кодола Валентина Іванівна).

Переможці ІІ етапу Конкурсу (Пилипенко Світлана Іванівна, Хоменко Любов Василівна, Кодола Валентина Іванівна) стали учасниками ІІІ етапу та гідно представили освітянську спільноту громади  на обласному рівні.

Всеукраїнський конкурс «Учитель року» є одним із заходів реалізації Державної національної програми «Освіта» («Україна XXI століття») і проводиться з метою виявлення і підтримання творчої праці вчителів, підвищення їх професійної майстерності, популяризації педагогічних здобутків, у 2020/2021 навчальному році він буде проведений у номінаціях «Керівник закладу освіти», «Математика», «Українська мова», «Трудове навчання». Реєстрація педагогічних працівників у конкурсі розпочнеться найближчим часом і триватиме з 16 вересня до 06 жовтня 2020 року.

      Значний вплив на якісний рівень і результативність методичної роботи має курсова підготовка педагогічних працівників, що проводиться на базі Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників. У цьому році крім традиційних очних і дистанційних курсів, проводились курси-онлайн.    96% педагогів закладів загальної середньої освіти та закладів дошкільної освіти громади пройшли курсову перепідготовку.

Педагогічні колективи закладів загальної середньої освіти громади постійно працюють над удосконаленням роботи з національно-патріотичного виховання, проявляють патріотизм, надаючи моральну та матеріальну підтримку воїнам АТО (збір коштів, направлення різноманітних посилок та листівок).

З метою розвитку професіоналізму педагогічних працівників, удосконалення системи освіти, популяризації кращого педагогічного досвіду та впровадження новітніх технологій було проведено виставку інноваційних педагогічних технологій «Освіта Стеблівської ОТГ 2020». На виставку  було представлено 35  матеріалів від закладів освіти громади. Найбільше робіт представили педагоги Дацьківського НВК – 15 та Сидорівського НВК – 10. На обласну виставку члени журі  відібрали  11 робіт:

  • Сидорівський НВК – роботи Лагоди Галини Гнатівни, Мелешко Галини Лазорівни, Поліщук Людмили Миколаївни, Мелешко Катерини Володимирівни.
  • Шендерівський НВК – роботи Назаренко Наталії Сергіївни, Чердашової Валентини Іванівни, Кошелюк Юлії Василівни.
  • Стеблівська ЗОШ – роботи Миронюк Галини Миколаївни, Кузьменко Валентини Борисівни.
  • Дацьківський НВК – роботи Пилипенко Світлани Іванівни, Дінової Інни Вікторівни.

       За підсумками журі Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників за кращі методичні розробки  відзначено  3 педагоги нашої громади. Дипломом І ступеня нагороджено вчителя Сидорівського НВК  Поліщук Ларису Миколаївну, за методичний посібник «Компетентнісний підхід до  вивчення природознавства в 5 класі», Дипломом ІІ ступеня нагороджено директора Шендерівського НВК – Назаренко Наталію Сергіївну, за методичний посібник «Лідер нового покоління. Гранти і проекти в управлінській діяльності керівника закладу загальної середньої освіти», Дипломом ІІІ ступеня нагороджено Мелешко Галину Лазорівну, за методичний посібник «Формування лінгвокраєзнавчої компетенції на уроках німецької мови».      

Всі заклади освіти значну увагу приділяли вихованню учнів та проводили велику роботу по відзначенню знаменних та пам’ятних дат з історії держави, згідно планів проводились різноманітні свята, конкурси, акції, виставки, флешмоби.  Найбільш активно в цьому напрямку працював колектив Дацьківського НВК. В школі стало вже традицією щопонеділка проводити День національної єдності, коли всі учасники освітнього процесу приходять до школи у вишиванках та розпочинають день виконанням гімну України. Полюбилось всім завжди цікаве, з веселощами та смачними стравами свято Гарбуза. Навіть закінчення навчального року відзначається по особливому, по - дацьківськи – святом Дружби. 

У цілому науково-методична робота була спрямована на розвиток творчого потенціалу кожного педагога, формування їх професійної компетенції та упровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа».    Разом з тим, освітня галузь громади ставить перед собою наступні завдання:

  • Забезпечувати надання високоякісних освітніх послуг на всіх етапах і рівнях;
  • Сприяти підвищенню професійної майстерності та фахового рівня педагогічних кадрів, активізації їх творчого потенціалу;
  • Здійснювати науково-методичний супровід упровадження нового Державного стандарту початкової, базової і повної загальної середньої освіти;
  • Запроваджувати нетрадиційні підходи до вирішення стандартних і нестандартних педагогічних завдань;
  • Застосовувати інформаційні технології у підготовці та проведенні уроків і позакласних заходів, в організації контрольно-аналітичної та науково-методичної діяльності закладів освіти;
  • Створювати умови для реалізації творчих і індивідуальних потреб учнів, шляхом упровадження інноваційних технологій.

Фінансування закладів освіти здійснювалося відповідно до чинного законодавства.

Касові видатки за 7 місяців 2020 року по закладу дошкільної освіти становлять 1 505 934,65., а саме:

на заробітну плату – 1 088 432,17 тис. грн.

на нарахування по оплаті праці – 245 272,62 тис. грн.

на придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентарю – 55 496,85 тис. грн.

на придбання продуктів харчування – 49 056,59 тис. грн.

на оплату послуг – 11 257,19 тис. грн.

на відрядження – 270 тис. грн.

на оплату електроенергії – 23 092,47 тис. грн.

на оплату природного газу – 30 882,76 тис. грн.

інші видатки – 2 174 тис. грн.

Касові видатки за 7 місяців 2020 року по закладах загальної середньої освіти становлять 11 435 766,36 тис. грн., а саме:

на заробітну плату – 8 207 803,60 тис. грн.

на нарахування по оплаті праці – 1 786 236,75 тис. грн.

на придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентарю – 350 022,63 тис. грн.

на придбання продуктів харчування – 136 923,92 тис. грн.

на оплату послуг – 473 411,47 тис. грн.

на відрядження – 6 767,98 тис. грн.

на оплату електроенергії – 84 057,81 тис. грн.

на оплату природного газу – 29 756,88 тис. грн.

на оплату інших енергоносіїв – 351 119,12 тис. грн.

інші видатки – 9 669,20 тис. грн.

Триває моніторинг стану готовності закладів освіти до початку нового навчального року. Здійснюються заходи щодо продовження формування нового комфортного, безпечного освітнього середовища, зокрема через оновлення матеріально-технічної бази закладів освіти, забезпечення готовності педагогічних працівників до роботи в умовах використання технологій дистанційного навчання з використанням сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій, забезпечення закладів освіти громади усім необхідним для початку повноцінної роботи з 1 вересня 2020 року в умовах карантинних обмежень.

Шановні учасники серпневої конференції, прийміть слова щирої вдячності за роботу в 2019/2020 навчальному році. Бажаємо усім вам миру і злагоди у житті, мудрості та виваженості у власних рішеннях, міцного здоров’я та віри в щасливе майбутнє, здійснення творчих задумів та найсміливіших мрій, нових здобутків, успіхів, перемог!

Звіт  Про хід дистанційного навчання в Сидорівському НВК

Виступ вчителя історії Мелешко К. В.

    Проводити уроки віддалено, не бачити учнів, не мати можливості пояснити матеріал особисто  й допомогти в моменти виникнення проблем – ще кілька місяців тому вчителі не могли й уявити таких ситуацій у своїй роботі. Але пандемія внесла несподівані корективи і змусила усіх терміново опановувати цифрові інструменти й нові педагогічні підходи та методики. Вимушене дистанційне навчання стало викликом для всіх учасників освітнього процесу: вчителів, учнів та батьків. Організувати якісне навчання з використанням цифрових технологій, надихати та мотивувати учнів, давати раду технічним проблемам виявилося зовсім не просто. Але Україна не виняток – жодна держава, жодна освітня система у світі не була готова до цього.

    Як визначено в наказі Міністерства освіти і науки України від 25. 04. 3013 дистанційне навчання – це індивідуалізований процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчального процесу у спеціалізованому середовищі, яке функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікативних технологій. Дистанційна форма навчання передбачає доступ до інтернету, технічне забезпечення (комп’ютер, планшет, смартфон тощо) в усіх учасників освітнього процесу, а також те, що вчителі володіють технологіями дистанційного навчання.

   Отже, озброївшись здобутими знаннями, організувала дистанційне навчання за наступним алгоритмом: створила свій особистий блог, на якому розміщувала актуальну для себе та учнів інформацію: розклад занять (я його не змінювала для зручності), презентації уроків, відео відповідного змісту по темі, готувала короткі конспекти до кожної теми. Організувала класи на платформі LearningApps, де учні мали змогу закріпити отримані знання, розв’язуючи різноманітні завдання: пазли, тести, вікторини, встановлення хронологічної послідовності тощо. Також створила низку тестів на освітній платформі «На урок». Це дало змогу проконтролювати обсяг здобутих знань та виявити прогалини в них. Також спробувала ресурс Madwall, який дає змогу створювати комп’ютерні ігри за мотивами навчального матеріалу (влаштувати перегони космічного корабля по сторінках історії Галицько-Волинської держави). Насправді платформ для організації дистанційного навчання є безліч, проте живого спілкування та «традиційного» навчання жодна з них не замінить. Безперечно, період карантину став викликом та винятковим досвідом для кожного, проте як історик в першу чергу хочу, щоб він залишився лише у нашій пам’яті, а не став нормою для майбутнього освітнього процесу.

    Чи отримала я зворотній зв'язок від учнів? Можна констатувати, що від частини учнів – так, активні у традиційному навчальному процесі учні залишилися такими і дистанційно, їхня допитливість, мотивація, розуміння лишилося з ними. Нелегко довелося усім: вчителям, учням, батькам. Проте тепер ми чіткіше, мабуть, розуміємо над чим ще треба попрацювати, які елементи вдосконалити...головне – не зупинятися! Лише разом: вчителі, батьки, учні – можна досягти мети.

 

            Звіт про  виховну роботу в Дацьківському НВК в 2019- 2020 н.р.

Діяльність педагогічного колективу  спрямована на виховання компетентної особистості, громадянина України. Виховна робота в НВК спланована за основними напрямками:

- ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;

- ціннісне ставлення особистості до сім`ї,родини,людей;

- ціннісне ставлення особистості до мистецтва;

- ціннісне ставлення особистості до праці і до природи;

- ціннісне ставлення особистості до себе.

Виховною проблемою школи є: «Формування патріотичних почуттів, активної життєвої позиції, національної свідомості учнів в системі громадянського виховання особистості».

Основні завдання з виховнох роботи - це:

- Виховання моральних почуттів, ідеалів, знань, вчинків, звичок.

- Формування моральних цінностей.

- Виховання особистісних рис школярів, які включають в себе національну самосвідомість, розвинену духовність, моральну, художньо-естетичну, правову, трудову, фізичну, екологічну культуру, розвиток індивідуальних здібностей і таланту.

- Виховання духовної культури особистості; створення умов для вибору нею своєї світоглядної позиції. Забезпечення духовно-морально-етичних принципів.

- Формування активної громадянської позиції, готовності до участі в процесах державотворення, готовності до військової служби та захисту України. Глибоке усвідомлення взаємозв’язку між ідеями свободи, правами людини та її громадянською відповідальністю.

- Формування навичок здорового способу життя, соціально активної, фізично здорової та духовно багатої особистості.

- Виховання екологічної культури, розуміння відповідальності за збереження природних багатств. Проведення агітаційної роботи щодо охорони навколишнього середовища, природніх об’єктів.

- Задоволення потреб учнів у професійному самовизначенні, розвиток здатності до самостійного життєвого вибору.

- Активізація роботи учнівського самоврядування, залучення учнів до усвідомленої участі до вирішення проблем класу, школи.

- Реалізація особистісно орієнтованого, діяльнісного, системного, творчого та компетентнісного підходів до організації виховного процесу в шкільному та класних колективах.

- Створення належних умов для особистісного зростання кожного здобувача освіти  (створення ситуацій успіху та підтримки)

- Педагогічна просвіта батьків з використанням сучасних форм і методів, активне залучення їх до виховної роботи школи та класів зокрема.

- Протидія булінгу і цькуванню в учнівському середовищі.

         Виховні форми, які використовуємо у своїй роботі: конкурси,години класного керівника, круглі столи, диспути, спортивні змагання, анкетування, екскурсії, відео-уроки, свята, оформлення виставок, стіннівок, фотоколажів, ярмарка  з залученням дітей та їх батьків до співпраці, трудові десанти, групові справи,   подорожі .

 Так протягом року згідно напрямків виховної роботи ми провели ряд заходів, а саме: благодійні акції « Доброчинний кошик» - зібрані овочі передали волонтеру Корсунщини Мезенцевій Л.М ; «Подаруй бібліотеці книгу» - учні в бібліотеку подарували 30 книг ; «Милосердя. Не залишайся осторонь» - зібрані овочі передали організації Червоний хрест; «Солодкий подарунок для наших захисників» - зібрані солодощі передали на передову ; «Подаруй тепло солдату» - придбали 45 пар шкарпеток та віддали  волонтеру корсунщини Перетятько Тетяні ; зібрали та передали кошти БО «Атомани»в сумі 1416 грн, для придбання зарядно-пускового пристрою.

Для здобувачів освіти організовували цікаві зустрічі з учасниками АТО Олегом Собченком, Михайлом Вдовченком, Валерієм Пшеничним, Анатолієм Симоненком, волонтером Корсунщини Тетяною Перетятько, учасником ігор нескорених та воїном АТО Сергієм Прядка.

Організовували екскурсійні поїздки: курінь «Чорних запорожців» в місті Корсунь та каток «Льодограй» місто Богуслав.

Проводили майстер-класи: розпис святкового пряника та пошиття еко-сумки.

Проводили учнівські конференції на теми «Ми пам'ятаємо тебе Нечує», «Герої не вмирають-вони поряд з нами», «Молодь за здоровий спосіб життя», «Волонтери Корсунщини».

З метою профілактики булінгу в учнівському середовищі, організовували зустрічі за круглим столом з головним спеціалістом Корсунь-Шевченківського бюро безоплатної правової допомоги Оксаною Курчатовою, проводили анкетування серед учнів, преглядали відео з даної теми.

Учнівський актив взяв участь в обласному конкурсі «Ліги старшокласників» і підготував міні-проєкти «Щоденник корисних справ», «Пишаюся тобою рідний краю», та взяли участь в конкурсі «Зірки Надросся»; в районному конкурсі «Ліги старшокласників», взяли участь у конкурсі малюнків та виробів декоративно-прикладного мистецтва на тему «Шляхами слави і безсмертя».

З метою активізації участі батьків у шкільних заходах відбулися змагання з волейболу між командами батьків, випускників, учителів та учнів; провели спортивне свято «Мама, тато і я – спортивна сім'я»; облаштували разом із батьками ігрові майданчики для дітей; спільними силами зробили ремонт у їдальні.

Для старшокласників проводилися вечори відпочинку до Дня закоханих та Новорічний карнавал. Члени учнівського самоврядування оздоблювали фотозону та готували фотоколажі до Дня учителя, до Всесвітнього дня дитини, до Дня закоханих, до Новорічних свят. Упродовж року наші спортсмени брали участь у різних змаганнях із командами шкіл Стеблівської ОТГ.

Через епідемію COVID-19 ряд заходів провести було неможливо, тому проведення їх врахували під час складання виховного плану на 2020-2021 навчальний рік. Педагог-організатор Т.Пістряк        

ЗВІТ

директора ЗДО «Росинка» про проведення дистанційної роботи

педагогічних працівників у період карантину

 з 13 березня по 29 травня 2020 року

           Міністерством освіти і науки України у короткий період видано рекомендації для керівників департаментів (управлінь) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, керівникам закладів освіти всіх форм власності (листи МОН: від 11.03.2020 №1/9-154, від 13.03.2020№ 1/9-161) у зв’язку з тим, що 12 березня 2020 року усі заклади освіти, в тому числі й дошкільні, були закриті на карантин через епідемію коронавірусу.

            Наказом МОНУ від 16.03.2020 за № 406 передбачено організаційні заходи для запобігання поширенню коронавірусу COVID-19 в закладах освіти, що функціонують на території України. Всім освітнім закладам було рекомендовано налагодити можливість отримувати освіту та спілкуватися з педагогами в режимі дистанційної роботи, яка передбачає надання освітніх послуг шляхом застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій за певними освітніми або освітньо-кваліфікаційними рівнями відповідно до державних стандартів освіти.

            Відповідно до статті 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 та з метою запобігання поширенню коронавірусу COVID-19 наказом керівника по ЗДО «Про запровадження дистанційної роботи на період карантину» у  ЗДО «Росинка»  було запроваджено:

1. Дистанційну роботу усім педагогічним працівникам.

2. Упродовж робочого часу та визначеного графіка, працівники зобов’язалися:

- виконувати обов’язки, передбачені трудовим договором;

- відповідати на дзвінки керівника;

- перевіряти електронну пошту та оперативно відповідати на листи;

- організовувати та проводити за розпорядженням керівника освітній процес з

дошкільниками за допомогою дистанційних технологій;

- складати або коригувати плани роботи, готувати матеріали щодо роботи з батьками (презентації, рекомендації щодо організації розпорядку дня дитини та організації освітньої діяльності) виготовляти дидактичний матеріал;

- складати конспекти занять відповідно до програми розвитку дитини;

- підвищувати кваліфікацію та займатися самоосвітою тощо.

            Директором ЗДО «Росинка» Буценко А. А. були складені і розміщенні у групі Вайбер дошкільного закладу «Заходи щодо дистанційної роботи педагогічних працівників ЗДО на період карантину», з метою оперативного опрацювання педагогами їхнього змісту і введення в дію.

Відповідно до цих Заходів та з метою періодичного спілкування керівника ЗДО  з педагогічними працівниками було задіяно електронну пошту та  Viber, створено або редаговано для кожного педагогічного працівника власну електронну пошту, відкрито сторінки у мережі Фейсбук тощо.

            У ході обговорення з педагогічними працівниками змісту дистанційної роботи було прийнято рішення про необхідність систематичного поширення серед колег, батьків, дітей та усіх зацікавлених осіб різного роду інформації, пов’язаної з дошкільною освітою, а саме:

  •  викладати матеріали на сторінці ЗДО у facebook, групах Viber;
  • спілкуватися з усіма працівниками закладу у вайбер-чаті ЗДО «Росинка». Працівники»;
  • спілкуватися з педагогічними працівниками у вайбер-чаті «Вихователі ЗДО»;
  • поширювати та приймати інформацію через електронну пошту ЗДО та через індивідуальні електронні пошти педагогів;
  • надсилати опитувальники, інформації, консультації, пам’ятки, відеозаняття та ін. у вайбер-групи для батьків вихованців усіх вікових груп тощо.

          На допомогу педагогічним працівникам були розроблені змістовні зразки:

-орієнтовного індивідуального плану роботи вихователів на період карантину із запровадженням дистанційного режиму роботи з 13 березня по 03 квітня 2020 року;

- орієнтовного індивідуального плану роботи вихователів на період карантину із запровадженням дистанційного режиму роботи з 06 по 24 квітня 2020 року.

           На основі орієнтовних зразків індивідуальних планів та методичних рекомендацій педагоги дошкільного закладу  складали індивідуальні плани дистанційної роботи на період карантину (щомісячно), відповідно до структури:

Розділ 1. Підвищення кваліфікації та самоосвіта.

Розділ 2. Робота з дітьми.

Розділ 3. Робота з батьками.

Розділ 4. Організаційно-педагогічна та методична робота.

Індивідуальні плани дистанційної роботи педагогічних працівників на період карантину ретельно аналізувалися, коригувалися, були роздруковані і додані до теки матеріалів методичного кабінету ЗДО.

            Аналіз дистанційної роботи педагогічних працівників проведений для

зручності за цими ж самими розділами.

Підвищення кваліфікації педпрацівників. Самоосвіта.

           З метою підвищення кваліфікації більшість педпрацівників ЗДО вчились опановувати різні сервіси на платформах МЦФР, Всеосвіта, На Урок та ін., створили власні сторінки у фейсбуці та приєдналися до різних груп («На допомогу вихователям», «Помічник для вихователя», «Анелок», «Я - вихователь», «Все для вихователя», «Абетка-логопедка», «Вихователям ЗДО (авторські розробки, папки досвіду, презентації)», «Я – методист закладу дошкільної освіти», «Вихователь. Все, що треба», «ДОШКІЛЬНЯТА» та ін.).

           На допомогу педагогічним працівникам у підвищенні їх кваліфікації

підготовлений методичний порадник з добіркою цікавих вебінарів з найактуальніших проблем на різних освітянських платформах, розмістивши його у вайбер-чаті «Вихователі ЗДО» - «Орієнтовний перелік вебінарів для підвищення кваліфікації педагогічних працівників ЗДО у період карантину. Методичний порадник».

           Аналіз звітів про виконану дистанційну роботу в період карантину показав, що педагоги активно підвищували свою кваліфікацію, здійснивши

перегляд цілого ряду вебінарів, серед яких:

«Дошкільна освіта як складова частина системи безперервної освіти в Україні» (13.03.2020, Всеосвіта);

«Як підготувати дитину до шкільного життя» (18.03.2020, Всеосвіта);

«Практичні поради щодо дистанційного навчання під час карантину» (23.03.2020, Всеосвіта);

 «Як зберегти психічне здоров’я в умовах соціальної ізоляції»

(03.04.2020, Всеосвіта);

«Організація роботи дитсадка в умовах карантину: нормативні орієнтири» (08.04.2020, МЦФР);

«Як організувати методичну роботу в дитсадку віддалено?»

(09.04.2020, МЦФР);

«Як психологічно протистояти пандемії?»

 (09.04.2020, МЦФР);

«Методичні розробки для навчання та розвитку дітей дошкільного віку» (10.04.2020,Всеосвіта);

«Підготовка та проведення відкритого перегляду занять і заходів: що є пріоритетом – діти чи зміст? К. Крутій»

(ІВА «Освіта України»);

«Розвиток критичного мислення: починаємо з дошкільнят»

 (21.04.2020, Всеосвіта);

«Новачок у ЗДО: завдання психолога»

 (22.04.2020, МЦФР);

«Освітній процес у закладі дошкільної освіти: вимоги до організації навчальної діяльності дітей. К. Крутій»

(ІВА «Освіта України»);

«Розвиток творчих здібностей дошкільників засобами ТРВЗ»              (22.04.2020, Всеосвіта);

«Педагогічна діагностика дітей: вирок, діагноз чи крок вперед? К. Крутій» (22.04.2020, ІВА «Освіта України»);

«Ігрові методики для розвитку мови дошкільників»

 (25.04.2020, Всеосвіта);

«Розвиток уяви у різні вікові періоди»

 (27.04.2020, Всеосвіта);

«Підвищення рівня цифрової грамотності педагогічних працівників. Можливості платформи «Всеосвіта» для дистанційного навчання»

 (04.05.2020, Всеосвіта);

«Вихід з карантину: як вивести працівників на робочі місця»

 (15.05.2020, МЦФР);

«Лепбук як інструмент реалізації практичного та творчого навчання» (18.05.2020, Всеосвіта);

 «Особливості організації фізичного розвитку дошкільника»

(20.05.2020, Всеосвіта);

«Фінансова автономія закладів освіти»

(23.07.2020, Платформа Інститутів Післядипломної Педагогічної Освіти «ІППО»).

Педагогічні працівники дошкільного закладу опрацювали: ПОРЯДОК підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників (затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 800) зі змінами й доповненнями, та за період карантину і роботи у дистанційному режимі мали можливість підвищити свою кваліфікацію шляхом активної участі у вебінарах, семінарах, практикумах та отримати відповідні сертифікати.

            Аналіз організації дистанційної роботи у закладі показує, що педагогічні працівники достатньо уваги приділяли самоосвіті. Під час карантину систематично опрацьовували відповідні листи і накази МОН, ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню коронавірусної хвороби COVID-19», розпорядження місцевих органів влади тощо.

           Відповідно індивідуальних планів дистанційної роботи опрацьовували зміст і завдання оновленої програми розвитку дитини від народження до шести років «Я у Світі»-2019, новинки фахової преси та методичної літератури, інтернет-ресурси. Працювали над аналізом та добіркою нових педагогічних технологій для роботи з дошкільниками.

          Особливу увагу педагоги приділяли роботі над індивідуальною темою самоосвіти, яка закріплена за кожним із них. Аналіз виконання індивідуальних планів роботи педагогів за період карантину показав, що більшість із них склали каталоги нової літератури і статей з індивідуальних проблемних тем самоосвіти, конспекти кращих занять з дітьми, зробили добірку тематичних занять, сценаріїв свят і розваг та цікавого дидактичного матеріалу з проблеми, над якою працюють. Окремі педагогічні працівники продовжували узагальнювати досвід роботи та формувати теку матеріалів з індивідуальної проблеми самоосвіти.

Робота з дітьми.

Аналіз організації дистанційної роботи педагогічних працівників з вихованцями показав, що їх спілкування з дітьми та батьками проводилося через вайбер-групи, у телефонному режимі, на сторінках у фейсбуці, запросивши до «друзів» батьків своїх вихованців тощо.

Оскільки педагогічні працівники ще не мали практичних навичок підготовки і проведення власних онлайн-занять з дошкільниками, вони активно поширювали серед батьків посилання на записи цікавих занять, відеороликів, розвивальних дидактичних ігор, казок, повчальних історій, веселих руханок, музичних занять тощо, підготовлених і розміщених у соцмережах колегами-«дошкільниками» з інших регіонів, робили підбірки мультфільмів, які роз’яснюють дітям про важливість карантину та небезпеку коронавірусу тощо.

            Вихователі здійснювали посилання для батьків на цікаві дитячі сайти і запрошували їх до перегляду повчальних дитячих передач, організації пізнавальної, рухової, театральної діяльності. Щоб перебування дітей вдома залишалося цікавим, захоплюючим і результативним, педагогічні працівники пропонували батькам організовувати з малюками різні види діяльності: ігрову, трудову, художньо-продуктивну, а окремі педагоги влаштовувати серед вихованців дитячі конкурси (читання віршів, створення малюнків, виготовлення різних поробок).

З вихованцями  у дистанційному режимі було організовано ряд пізнавальних бесід про походження іграшок, правила користування та бережного поводження ними в дитячому садку і вдома.

Аналіз результатів дистанційної роботи педагогічних працівників відповідно до їх індивідуальних планів показав, що робота з вихованцями проводилася задовільно, у міру технічних можливостей педагогів та їх ІКТ-компетентності.

Робота з батьками

В період карантину у дистанційному режимі проводилася відповідна робота з батьками вихованців. Вихователі спілкувалися з батьками у вайбер-групах, у телефонному режимі, через мережу Фейсбук. Великого значення у поширенні різного роду інформації для батьків (повідомлень, новин, консультацій, пам’яток та порадників)  серед яких:

«КАРАНТИН: поради для батьків, що мають дітей дошкільного віку».

МОН України;

«КАРАНТИН: поради батькам, що виховують дітей з особливими освітніми потребами дошкільного віку».

МОН України;

«КАРАНТИН: поради батькам, чим зайняти дитину вдома».

МОН України;

«Що робити, щоб допомогти собі не піддатися паніці?».

Консультація для працівників ЗДО та батьків;

«СІМ КРОКІВ ДО РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ ДИТИНИ». Поради для батьків від Лори Маркхем;

Домашні музичні заняття на період карантину.

Порадник для батьків;

Дихальна гімнастика з дитиною на період карантину.

Порадник для батьків;

Профілактика постави дитини засобами фітбол-гімнастики.

Порадник для батьків;

Вплив класичної музики на здоров'я дошкільників у період карантину.

Пам'ятка для батьків;

Ранкова гімнастика на час карантину разом з мамою і татом.

Порадник для батьків;

Поради для батьків від МОН та ЮНІСЕФ на період карантину;

«Як правильно харчувати дошкільників?»

Консультація-інструктаж для вихователів та батьків;

«Навіщо співати дітям перед сном?»

Консультація для батьків;

Корисні сайти для зацікавлених батьків;

Консультація-інструктаж для батьків;

Ранкова гімнастика вдома для дітей від 3-х до 5-ти років.

Пам'ятка для батьків.

            Аналіз спілкування з батьками засвідчив їхню велику стурбованість тривалими канікулами та перервою у підготовці дітей старших груп до школи. На допомогу батькам був запропонований опитувальник, відповідно якого потрібно було самостійно визначити,

наскільки їхня дитина готова до навчання у школі, та обговорити проблеми зі своїми вихователями у телефонному режимі:

«Визначаємо рівень готовності дитини до навчання в школі».

Опитувальник для батьків (складений за матеріалами КОЗА-ДИСКУ).

            На допомогу вихователям та батькам на загальнодоступній платформі «Всеосвіта» були розміщені матеріали практикуму з добіркою чітких і доступних програмових завдань для підготовки дітей до школи: Практикум для вихователів та батьків «Готовність дитини до НУШ або Давайте перевіримо, як дитина засвоїла освітні лінії БКДО».

            Аналіз дистанційної роботи у ЗДО «Росинка» показав, що впродовж карантину вихователями груп надавалися чіткі рекомендації та поради батькам щодо закріплення набутих дітьми знань і практичних мовленнєвих, логіко-математичних, читацьких навичок тощо та досвіду їх соціалізації; надавалися практичні рекомендації щодо зміцнення та розширення знань і практичного досвіду вихованців, покращення рівня виконання ними програми відповідно до свого вікового періоду.

             Педагогічними працівниками ЗДО зроблена велика добірка практичних матеріалів для роботи з батьками та виготовлено достатньо інформаційних вісників, рекомендацій, пам’яток для батьків та підготовки й проведення батьківських зборів:

«Що ми повинні знати про коронавірус?»;

«Як доглядати за руками в період пандемії?»;

«Сім настанов, як доглядати за дитячими іграшками під час карантину»;

«Як уберегти себе від коронавірусу?»;

«Харчування дітей вдома після ЗДО»;

«Чи готова дитина до навчання в НУШ? (+ презентація)»;

«Батькам про права дитини»;

«Домашня діагностика готовності дитини до школи»;

«Безпечна поведінка в природі»;

«Що повинна вміти дитина до поступлення у дитячий садок» та ін.

           Педагогічними працівниками ЗДО в період карантину проводилася робота із ведення документації та номенклатури справ. У дистанційному режимі вихователі ознайомилися з оновленою посадовою інструкцією вихователя ЗДО, яка, у відповідності до сучасних вимог, доповнена блоком обов’язків/завдань з охорони праці та безпеки життєдіяльності, цивільного захисту.

           Багато уваги приділялося педагогічними працівниками добірці та оновленню навчально-дидактичного матеріалу для роботи з дітьми. Створено картотеки:

рухливих ігор для всіх вікових груп;

музично-дидактичних ігор для всіх вікових груп;

українських народних ігор;

сюжетно-рольових ігор для всіх вікових груп;

дидактичних ігор з мовленнєвого розвитку і навчання елементів грамоти;

дидактичних ігор із ознайомлення з довкіллям (природним, предметним, соціальним);

скоромовок, фізкультхвилинок, лічилок, мирилок;

літніх спостережень на прогулянці тощо.

          Здійснена підписка фахової преси на друге півріччя. Висаджені городи та клумби. Проведені косметичні ремонти групових приміщень, кабінетів. Проводиться постійний догляд за територією дошкільного закладу, дитячими ігровими майданчиками та обладнанням, спортивним майданчиком тощо.

Звіт про дистанційне навчання в Дацьківському НВК впродовж березня- травня 2020 року

         Скажу відверто, всі учасники освітнього процесу не були готовими до навчання дистанційно.  Педагоги, адміністрація закладу не розуміли як довго будемо навчатися в такому форматі, чи повернемося до школи і все наздоженемо, а поки що давати учням завдання на повторення пройденого матеріалу. Проте статистика по Україні була невтішною щодня і зібравшись почали шукати сучасні технології дистанційного навчання з врахуванням реалій та можливостей батьків та учнів.Viber виявився героєм освітньої системи в нашому закладі, оскільки його мали всі здобувачі освіти. Тож класні керівники створили групи « Наш клас», долучивши учнів, батьків, всіх педагогів-таким чином комунікацію було налагоджено між всіма учасниками освітнього процесу.

         Учні початкової школи виявилися найактивнішими у виконанні завдань вчасно та якісно. Тому і 100 %  були охоплені навчанням, оскільки мали велику підтримку з боку батьків. Вчителі 1- 4 класів: Кузьменко Л.П., Коваленко В.М.,Гончар О.П., Пилипенко С.І., ВигонськаО.О-вчитель англійської мови, проявили креативність, наполегливість, підбираючи такі завдання, щоб  учні мали мотивацію до  якісного виконання уроків. Спілкувалися з кожною дитиною по телефону задля роз»яснення не зрозумілого, відправляли голосові повідомлення, оцінюючи здобувачів освіти формувально, задля отримання хороших результатів. На допомогу учням спрямували телеуроки, створені презентації, робили розсилку на корисні ресурси.

         Учні 5-11 класів теж навчалися дистанційно. Для контролю за результатами діяльності дітей батьками, класні керівники проінформували про особливості дистанційного навчання, графіком проведення підсумкових контрольних робіт. З батьками проведено індивідуальні бесіди щодо дотримання карантинних заходів, збереження життя здобувачів освіти під час тривалого карантину. Всіх учнів було проінформовано про розклад занять відео уроків через групу у Фейсбук « Дацьківський навчально-виховний комплекс», чітко вказувалися терміни виконання завдань, які надсилалися вчителями в групи класів. Педагоги старшої школи:Жерепа Т.С., Чугунова І.І., Промишлянський І.Д., Цибульський О.В.,Карплюк С.Я., Павленко Т.В., Гриненко О.І., Вигонська О.О., Вдовченко Л.П. використовували освітні платформи « На урок», Classroom,аудіо уроки, презентації, робили посилання на корисні сайти. Для перевірки результативності отриманих завдань, розроблялися тестові завдання, а відповіді учні надсилали особисто вчителеві або класному керівникові.  Учні мали змогу отримати зворотній зв»язок від педагогів через спілкування по телефону. Оцінювання проводилося тільки після якісного виконання завдання здобувачами освіти. Особливо хочу відзначити одинадцятикласників, які віднеслися до дистанційного навчання з усією серйозністю, а результат- успішно складено ЗНО та ДПА.

         Тож наш заклад впорався з сучасними викликами, спричиненими корона вірусом. Ми апробували  колективом платформу ZOOM, провівши нараду та засідання атестаційної комісії. Для зручності та швидкого зв’язку між педагогами створено групу у Viber « Дацьківський НВК», в якій впродовж дистанційного навчання обмінювалися досвідом, результативністю здобувачів освіти отримувати знання по новому. Директором закладу записувалися аудіо звернення до батьків та випускників щодо важливості якісно навчатися дистанційно.

 Впродовж літа села Яблунівка, Дацьки, Прутильці, Переможенці отримали якісний Інтернет. На даний час педагоги пройшли навчання на різних освітніх платформах щодо дистанційного навчання. Тож сподіваємося, що в разі введення дистанційного навчання ми будемо готовими якісно здійснювати освітній процес.

Директор НВК                          Л.П.Вдовченко   

Звіт дистанційного навчання на 2020-21 н.р. в Шендерівському НВК

Сучасний світ змінюється, перед нами постають нові виклики в умовах карантину, створюються нові підходи на навчання,  широко використовуються онлайн процеси, новітні технології, мережа Інтернет та ін. Тому  завданням нашої  є створити такі умови навчання, аби якомога більше зацікавити дітей.

«Наше завдання зробити так, щоб діти хотіли навчатися, щоб їм було цікаво. Тому ми впроваджуватимемо новітні технологій у нашій школі, використовуючи сучасні інструменти»

Для швидкої комунікації та обміну матеріалами учні та вчителі створюють групи у фейсбуці, вайбері, клас румі та телеграмі. Але що станеться зі всією цією інформацією, якщо соціальну мережу, наприклад, заблокують, як це сталося з ВКонтакті? Правильно, усі дані та зв’язки будуть втрачені. 

Ми самостійно доєднали Шендерівський НВК до платформи та користуємося  функціоналом безкоштовно сьогодні. Всі учасники освітнього процесу, які сьогодні підключені до HUMAN, можуть швидко зв’язатися один з одним, адже усі потрібні контакти автоматично з’являються в їхній базі. Їхнє спілкування здійснюється на безпечному рівні в єдиній захищеній системі школи. Сторонні особи не матимуть доступу до особистих даних дитини та не зловживатимуть їхньою довірою, як це відбувається у соціальних мережах.

HUMAN -  компанія освітніх технологій. Займається розробкою та впровадженням цифрових систем, що дозволяють забезпечити персоналізований підхід до учнів та автоматизацію організаційних процесів. 

HUMAN Школа - це сучасна освітня система, що складається з чотирьох модулів: 

1. Шкільна соцмережа

2. Система управління навчанням

3. Аналітика 

4. Рефлексія

HUMAN Школа допомагає українським школам впроваджувати кращі світові інновації у сфері освіти. 

Шкільна платформа є єдиною системою, що забезпечує повноцінний освітній процес. Завдяки їй школа завжди на зв'язку й дає можливість для спілкування, має сторінки опитування, фотогалереї, анонси шкільних подій, інформацію про  факультативи. Тобто, використовуючи даний сервіс ми отримали платформу для комунікації, що створена спеціально для потреб сучасної школи.

Отож, HUMAN Школа  дає більше часу для учнів, менше - для рутини. У сервісі зберігаються в доступі навчальні плани, проведені уроки, робота з медіаматерiалами; проводиться видача і перевірка домашніх завдань та тестування. Це допомагає заощаджувати час на паперовій тяганині. Усе доступно за декілька кліків.

Також, при використанні системи є можливість дізнаватись все про успіхи учнів у режимі реального часу: спостерігати за глобальною картиною результатів учня, мати поглиблену аналітику освітнього процесу, динаміку успішності та відвідуваності учнів.

HUMAN Школа  дає можливість й відкривати індивідуальну освітню траєкторію кожного учня, адже має  інструменти збору та аналізу рефлексії учнів пронизують усю систему і дають можливість постіи?но виявляти рівень складності/корисності матеріалу, що викладається. 

Сервіс має й універсальний календар, який дозволяє знайти все про освітній процес: теми та плани уроків, задані домашні завдання, дати контрольних робіт, відображення шкільних подій. 

Адміністрування системи дозволяє створювати і керувати навчальними уроками, випускати класи, працювати з розкладом школи, створювати курси, класи, додавати користувачів системи.

Крім того, система дозволяє мати повний контроль за освітнім процесом:

-для адміністрації - створює простір освітнього закладу, моніторить діяльність як школи, так і окремо взятого класу, учня чи вчителя;

- для  вчителя -  повноцінно веде освітній процес, створює інтерактивні курси та має безпрецедентнии? інструмент зворотного зв'язку та розкриття особистісних показників учнів;

 -для учня - має єдинии? Освітній Профіль, якии? збереже всі досягнення та прои?дении? матеріал навіть після закінчення школи; 

- батьки - матимуть зручнии? доступ до розширеноі? аналітики успішності учня, взаємодіі? з учителями та адміністрацією;

Хто сказав, що у XXI столітті рівень знань має оцінюватися за стандартною 12-бальною шкалою? Кожен учень в класі — це особистість зі своїм темпом навчання. Тому саме особистий прогрес має стати справжньою оцінкою.

Оцінити прогрес кожного — це дійсно важко. Але не з HUMAN. Система фіксує особисті успіхи учня та повідомляє про це вчителя. Для когось 10 балів з англійської — це застій, а для когось і 6 балів стане справжньою перемогою у навчанні. 

HUMAN повідомить вчителя або ж класного керівника, якщо рівень успішності учня різко впаде. І навіть «припустить», чому так сталось. Можливо, це пов’язано з пропусками уроків, або ж з новим викладачем? 

Школяр і сам може розповісти системі про своє сприйняття навчання. Після кожного уроку учень за бажанням може оцінити урок: «це надто важко», «незрозуміло», «надто легко для мене». Завдяки зворотному зв’язку вчитель зможе швидко адаптувати свої уроки під реальні запити окремого учня або ж цілого класу. І після контрольної роботи вчитель не буде дивуватися оцінкам його учнів, адже система ще до оцінювання передбачить їх.

HUMAN – це цифровий простір для навчання школярів та вчителів, який містить усі потрібні інструменти для проведення уроку, перевірки домашнього завдання, оцінювання учнів, обміну освітніми матеріалами та збору зворотного зв’язку. Водночас, ми  маємо на меті не лише перевести школу на дистанційне навчання в разі посилення карантину, а максимально полегшити бюрократичну роботу вчителя, автоматизуючи шкільні процеси.

Розробники системи HUMAN  проводять безкоштовне навчання в системі для всіх охочих вчителів та прикріплять особистого ментора до кожної школи, що приєднається до освітнього середовища. Ментор допомагає навчальному закладу впроваджувати платформу, працює з користувачами та надає технічну підтримку.

Отже, у разі повторного карантину Шендерівський НВК швидко зможе перелаштувати навчальний процес в онлайн-режим.

Звіт про хід дистанційної роботи в Стеблівській ЗОШ

З 12 березня в Україні розпочався карантин, під час якого ми змушені були перейти на дистанційне навчання. У такому режимі ми пропрацювали до кінця навчального року. Що показав нам цей досвід? на які помилки вказав? Чи не став він тим "першим млинцем"? 

     Японська мудрість говорить: "Один день спілкування з чудовим вчителем вартує більше, ніж 1000 днів роботи з підручником". Але чи працює це твердження в умовах тотальної комп’ютеризації, де будь-яка дитина у віці "чомучки" здатна знайти відповіді лише "загугливши" все, що її цікавить? Карантинний досвід показав, що так.

 З 12 березня ми різко мали змінити традиційну форму навчання учнів на досі невідому і не використовувану форму дистанційки. Було невідомо скільки триватиме цей період? Крім того, карантин оголив ряд проблем.

  1. Батьки не задоволені:
  • уроками без чітких пояснень
  • слабким інтернет-покриттям по всій країні
  • неналежним матеріально-технічним забезпеченням
  • тривалим перебуванням перед монітором (удар по здоров'ю)
  • відсутністю живого спілкування
  • важко, коли в сім'ї не один школяр 
  1. Батькам сподобалося:
    • незалежність навчання від місця і розкладу (безпека)
    • економія часу на дорозі до школи
    • відсутність булінгу
    • можливість повторного перегляду
    • в частини дітей збільшення самодисципліни та прояв інтересу до вивчення чогось нового, окрім, власне, шкільної програми. 
  2. Проблеми, що турбують вчителів:
  • Налагодження ефективної взаємодії з учасниками освітнього процесу: не всі учні виходять на зв’язок, виконують домашні завдання, беруть участь в онлайн-уроках. 
  • Технічне забезпечення (відсутність техніки, низька швидкість Інтернету)
  • Ненормований робочий день і ніч
  • недостатній контроль за станом засвоєння учнями знань та неможливість проконтролювати дотримання учнями академічної доброчесності під час виконання домашніх завдань
  • неможливість соціалізувати дитину
  • вчити дітей застосовувати отримані знання на практиці
  • профорієнтація
  •  в учнів початкової ланки ще не сформовані вміння самостійно вчитися, опрацьовувати навчальний матеріал
  • дистанційна форма навчання підходить для відповідальних дітей, "налаштованих" на навчання

 

 

  Вчителі Стеблівської ЗОШ І-ІІІ ступенів при переході на дистанційну форму навчання в більшості:

  • використовували лише елементи дистанційного навчання, яке відбувалося в режимі онлайн, дякуючи таким додаткам як "Google Classroom", «Google»- форма, "Google диск, "Zoom", навчальну платформу « На Урок», платформа «Classmііl», веб – ресурси Whiteboard, Walkelet, фейсбук, електронна пошта   та інші.
  • Учні отримували завдання кожного дня, відповідно до розкладу уроків. Вчителі проводили онлайн-консультації для роз'яснення важких тем або для відповідей на запитання учнів щодо матеріалу. 
  • Оцінювання робіт учнів проводилося: фото надісланих робіт, самостійні та контрольні роботи в режимі онлайн, усні відповіді під час онлайнуроків і консультацій.

Вчителі початкової ланки

1.Кожен класний керівник створив групу у вайбері чи месенджері для того, щоб проводити текстове спілкування з дітьми та батьками.

2.Повідомили дітям та батькам розклад відео уроків.

3.Навчання забезпечувалося через відео-, аудіо-, графічно та текстової інформації. Це були письмові роботи, самостійні, контрольні роботи, перекази, навчальні проекти. Через відеозв’язок перевірялися вірші та правила.

4.Через вайбер отримували зворотній зв’язок з дітьми. Також тримали зв’язок в телефонному режимі.

5.Завдання контролювалося та перевірялося через фото-, відозв’язок.

Ілічук О.Я. При вивченні фізики під час дистанційного навчання працювала по вайбер, надсилала завдання у групи: вивчити параграфи, виконати задачі з вправи. Учні присилали розв’язки задач, я перевіряла, вказувала на помилки, ставила оцінки.

         Перевірку знань проводили по вайберу через самостійні роботи, тести, контрольні роботи. Якщо були типові помилки, я розв’язувала правильно і відсилала учням. Лабораторні роботи виконували згідно програми. Досліди діти  спостерігали по онлайн уроках. Потім я давала необхідні дані, а діти самостійно робили обчислення, писали свої висновки.

         Згідно програми учні писали навчальні проекти. Потім висилали по вайберу або передавали в школу.

         Хочу зауважити, що багато учнів не брали участі під час навчання з різних причин.

Хоменко Л.В.    Під час дистанційного навчання користувалася соціальною мережею вайбер. Всі завдання з навчальних предметів скидала у групи, за необхідності індивідуально. Зворотній зв’язок отримувала через особисті повідомлення.

Види роботи:

  • перегляд відеопрезентацій з подальшою відповіддю на  зазначені запитання;
  • опрацювання презентацій та створення власних (за творчістю письменника або твором);
  • вивчення віршів напам’ять  з подальшою перевіркою через відеозв’язок;
  • виконання завдань за робочими картками;
  • створення ФБ- сторінок письменника або героя;
  • завдання на відновлення цитат із твору;
  • виконання онлайн-тестів на платформі « На Урок»;
  • написання творчих робіт ( твір-роздум, ессе, сенкан);
  • створення ментальних карт;
  • створення ілюстрацій за прочитаних творів;
  • створення проектів з мистецтва різних країн світу;
  • спілкування за темою уроку у телефонному режимі.

Карпов Ю.В., Карпова Н.Л.

   З огляду на технічні можливості найзручнішою формою роботи  під час дистанційного навчання стало спілкування у вайбері в текстовому і голосовому чатах. Для комунікації з учнями були створені групи, в які  викладали  посилання на  відеоматеріали, теоретичні відомості, вправи та завдання до уроків. Зворотний зв’язок здійснювався за допомогою індивідуальних чатів,  куди учні присилали виконані роботи та питання до вчителя. Кожну роботу було перевірено, прокоментовано сильні сторони і помилки, мотивовано і виставлено оцінку. Часто використовували навчальну платформу « На Урок» для формування нових знань(- картки) та тести для перевірки знань та сервіс…. . Учні, які не мали  відповідного технічного забезпечення працювали в офлайн у робочих зошитах, які передавали вчителям після  послаблення карантину.

Литвиненко Ю.М.

  Під час дистанційного навчання працювала через Viber, надсилала завдання у групи, вказувала посилання на платформу «На Урок». Якщо виникали питання використовувала відео дзвінки, додатково пояснювала матеріал, наводила приклади. Також використовувала в своїй роботі презентації. Перевірку знань проводила через самостійні та контрольні завдання,тестові роботи. Учні надсилали на Viber, перевіряла та коригувала помилки, давала можливість допрацювати. За кожну роботу виставляла оцінки та аргументувала їх.

Дейнеко І.В.       Згідно календарного плану кожного дня проводилася розробка і розміщення у соціальній мережі Viber  завдань та відео супроводу пояснення  матеріалу для учнів 3 - 9 класів. Для кожного класу у Viber було створено групу. Щодня за розкладом учні отримували завдання, рекомендації. Коли  вивчалася нова тема, то вона супроводжувалася презентацією з детальним поясненням. Виконані завдання учні фотографували та відправляли на перевірку в особисті повідомлення. Деякі з дітей не мали доступу до Інтернету, тоді завдання та щоденні консультації надавалися в телефонному режимі. Здійснювала самоосвіту на платформі Promethens.

 

Приходько В.В.          Під час дистанційного навчання у школі були створені Viber групи по класах. Я проводив уроки географії у 6- 11 класах і «Фінансова грамотність» (10 кл.) згідно розкладу. Учням надсилав завдання для тематичного оцінювання, контрольні і самостійні роботи, теми уроків згідно навчальної програми. Відбувалося спілкування з учнями через «Чат» в мережі Інтернет. В своїй роботі використовував освітні платформи «На Урок», «Giog»,    «Google» та інші. У «Google»- формі учні  виконували тестові завдання по вивчених темах і виконувалася автоматично перевірка їхніх знань. З 6 квітня учні по телебаченню переглядали і працювали у проекті «Всеукраїнська школа онлайн». По Viber ми обговорювали ці теми уроків. Учні працювали з підручниками, опрацьовували параграфи , «Шукайте в Інтернеті», виконували завдання для  самоперевірки і тематичного оцінювання. Виконані завдання надсилали у Viber або передавали до школи на перевірку.

   Для самостійної роботи учні придбали зошит О.Г.Стадник «Зошит для практичних робіт» - видавництво «Ранок». По цьому зошиту учні самостійно виконували практичні роботи, завдання на контурній карті, дослідження і тематичне оцінювання.

   Для учнів 11 класу проводилася підготовка до ЗНО з географії. Був підготовлений та надісланий матеріал на тему «Розв’язування географічних задач»,  проведено пробне ЗНО по завданнях минулих років з географії. Я консультував учнів, виправляв помилки у тестових завданнях у формі ЗНО.

 

Миколенко О.І.

Під час дистанційного навчання використовувала відео дзвінки через Viber       при перевірці переказів, вивчених правил, знання тексту творів. Під час пояснення матеріалу використовувала через месенджер графічні схеми, таблиці. Завдання діти отримували через ті ж чати. Учні телефонували. Творчі роботи передавали в зошитах і через Viber. Для усного опитування використовувала відозв’язок Viber. Повідомляла учням про проведення уроків по телебаченню.

Вчителі іноземної мови Рябоконь Я.О. та Бутенко І.О. активно працювали на платформі «Classmііl»: переглядали відео, слухали аудіо записи. Отримували голосові завдання, переглядали онлайнуроки. Дуже сподобалося вчити вірші напам’ять та здавати їх через екран мобільного телефону, вважаючи себе блогером. Дуже зацікавили проекти, які готували з допомогою веб – ресурсів Whiteboard, Walkelet.

 

  На закінчення хочу зауважити, що робота в умовах карантину накладає на вчителя певні ризики і потребує вирішення.

  1. Кількість учнів у класі, поділ класів, оплата
  2. Ризик зараження
  3. Питання оплати праці педагогічним працівникам, адже під час карантину на вчителів збільшилось навантаження (психоемоційне, навантаження зору, відсутній дедлайн).

 

 Зважаючи на епідеміологічну ситуацію у світі, ми так чи інакше маємо бути готові до подібних викликів. Тож, чи вдалось провести роботу над помилками або ж другий млинець теж полетить у смітник, покаже час.

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь