АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ до рішення Стеблівської селищної ради «Про встановлення ставки акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів»
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
до рішення Стеблівської селищної ради «Про встановлення ставки акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання
роздрібної торгівлі підакцизних товарів»
1. Визначення та аналізування проблеми, яку передбачається розв'язати шляхом державного регулювання господарських відносин, а також оцінка важливості цієї проблеми:
Аналіз впливу регуляторного акту рішення Стеблівської селищної ради «Про встановлення ставки акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів» підготовлено відповідно до вимог Закону України від 11.09.2003 1160-ІV «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308.
Податковий кодекс України, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, врегулювання відносини, що виникають в процесі встановлення та скасування податків і зборів.
Відповідно до підпункту 12.4.4 пункту 12.4 статті 12 Податкового кодексу України, до повноважень селищних рад належить встановлення ставки акцизного податку з реалізації через роздрібну торговельну мережу пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, нафтопродуктів, біодизелю та скрапленого газу.
Прийняття такого регуляторного акту, надасть можливість встановити ставку акцизного податку з реалізації через роздрібну торговельну мережу пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, нафтопродуктів, біодизелю та скрапленого газу, що буде діяти на території Стеблівської селищної ради, відповідно до змін у Податковому законодавстві.
2. Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв'язана за допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання:
Ця проблема не може бути вирішена за допомогою ринкових механізмів, тобто вона може бути вирішена тільки шляхом прийняття акту регуляторної політики.
3. Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв'язана за допомогою діючих регуляторних актів та розгляд можливості внесення змін до них:
Відповідно до п. 4 прикінцевих положень Податкового кодексу органи місцевого самоврядування повинні забезпечити у місячний термін з дня
набрання чинності цього Кодексу прийняття рішення щодо встановлення акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
4. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта, у т. ч. здійснення розрахунку очікуваних витрат та вигод суб'єктів господарювання, громадян та держави внаслідок дії регуляторного акта:
Очікуваними результатами прийняття даного рішення є збільшення надходжень до місцевого бюджету від акцизного податку з реалізації через роздрібну торгівельну мережу пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, нафтопродуктів, біодизелю та скрапленого газу.
5. Визначення цілі державного регулювання:
Цілями державного регулювання є збільшення грошових надходжень від акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
6. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей, у т. ч. ті з них, які не передбачають безпосереднього державного регулювання господарських відносин:
Альтернативи державному регулюванню не передбачено. Розмір ставок акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів встановлюється згідно підпункту 12.4.4 пункту 12.4 статті 12 Податкового кодексу України.
7. Аргументування переваг обраного способу досягнення встановлених цілей:
Так як альтернативи обраному способу не передбачено, то для досягнення встановлених цілей вибрано спосіб державного регулювання.
8. Описання механізмів і заходів, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта:
Проектом регламентовані розмір ставок акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
Регулювання побудоване відповідно до принципів регуляторної політики:
- ставки встановлюються селищними радами;
- опублікування у мережі Інтернет пропозицій щодо ставок акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів;
9. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта:
Передбачається, що суб’єкти підприємницької діяльності – платники акцизного податку будуть неухильно виконувати вимоги запропонованого проекту рішення, тобто в повному обсязі та своєчасно вносити податкові платежі, тому як вартість виконання цих вимог нижча, ніж вартість ухилення від виконання таких вимог.
Вигоди від виконання зазначених вимог будуть відчуватися як суб’єктами підприємницької діяльності, так і територіальною громадою в цілому. Збільшення доходної частини бюджету, призведе до підвищення рівня соціального забезпечення як окремих категорій громадян, так і всієї селищної ради в цілому.
10. Обґрунтування, що досягнення запропонованим регуляторним актом встановлених цілей, є можливим з найменшими витратами для суб'єктів господарювання, громадян та держави:
Розмір ставок акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів встановлюються відповідно до вимог Податкового кодексу.
11. Обґрунтування, що вигоди, які виникатимуть внаслідок дії запропонованого регуляторного акта, виправдовують відповідні витрати у випадку, якщо витрати та/або вигоди не можуть бути кількісно визначені:
Сфера впливу |
Вигоди |
Витрати |
Влада |
а) збільшення надходжень до місцевого бюджету |
Процедура прийняття регуляторного акта
|
СПД |
Прозорість дій місцевих органів влади.
|
Відсутні |
Громадяни |
Можливість збільшення видатків на фінансування соціальної та житлово-комунальної сфери |
Відсутні |
12. Оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги:
З боку органів місцевого самоврядування передбачається високий рівень виконання вимог регуляторного акта.
Прогнозувати виконання вимог з боку СПД на даному етапі неможливо.
Так як цей акт носить адміністративний характер та законом встановлено відповідальність фізичних та юридичних осіб за порушення законодавства у цій сфері, тому цілі, що обумовили розробку цього акта, мають бути повністю досягнуті.
13. Оцінка ризику впливу зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта:
Найбільш значним зовнішнім фактором є зміни чинного законодавства України, що може призвести до неможливості залишення ставки акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів без змін.
14. Обґрунтування запропонованого строку чинності регуляторного акта:
Передбачається не обмежувати строк дії запропонованого регуляторного акта. В разі потреби вноситимуться зміни до нього за підсумками аналізу відстеження результативності.
15. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття:
Для здійснення відстеження результативності регуляторного акта планується використання лише статистичних показників з можливим проведенням соціологічного опитування. Здійснення повторного відстеження результативності регуляторного акта буде проведено не раніше ніж через рік після набрання ним чинності. Можливе проведення повторного відстеження разом із повторним відстеженням Рішення.
Селищний голова О.В.Данільченко